Terugloop uitlaat

Chasiinny

Well-Known Member
Hallo iedereen :)

Ik heb een yamaha neos met standaard uitlaat
Hij gaat nu 70 op de teller
maar ik vind dat geluid maar saai dus ik wil graag een terugloop uitlaatje erop zetten Zodat hij een beter geluid heefd en wat harder loopt

Maar wat is een goede uitlaat zodat hij ongeveer 80/90 gaat op de teller?

Moet dat dan zoon dure yasuni zijn of kan ik dat ook al bereiken met een gianelli ofzo technigas uitlaatje ofzo heb er zelf niet zo heel veel verstand van namelijk

Alvast bedankt :D


Byee
 
Advertisement - register to remove this

als je wat duurder neemt heb je meestal een beter resultaat.

veel sneller zul je overigens niet gaan met een snelle uitlaat , maar wel moet je de hele boel goed afstellen , wat betekent dat er iig een nieuwe drukveer , nieuwe rollen en nieuwe trekveren in moeten..

de std uitlaat loopt juist heel erg mooi , persoonlijk vind ik die in verhouding ook beter lopen.

70 km is niet snel overigens , een goeie neos rijdt onbegrensd wel wat sneller meestal.
 
Oh ik heb al wel andere rolletjes mallosi 4,75 gram

maar het gaat niet alleen om de snelheid het geluid is ook van groot belang

maar 80 ofzo ?

wat voor uitlaat zal dan goed zijn ?

en wat is de prijs?
 
die gewichten heb je waarschijnlijk niks aan..

de scooter moet geheel worden afgesteld als ie goed moet (blijven) rijden , en dan kan het zijn dat je 3 gram nodig bent of 5 gram bijv. , maar ook de drukveer kan verschillen , de trekveren net zo.

tevens moet de sproeier worden afgesteld en eventueel versleten delen worden vervangen (bijv. v-snaar) , omdat het veel preciezer komt bij een snelle uitlaat.

ook met de standaard variateur is het niet veel waard..

ook zou ik niet nu een nieuwe uitlaat kopen , is gewoon zonde als het niet nodig is..
 
Standart rijd hij meestal het beste, als je toch een terugloop wilt kopen dat kan, loopt hij warschijnlijk 15 km ong harder.

Trekkracht neemt dan wel erg toe, ik zou niet voor een goedkopere gaan ik kan natuurlijk niet in jou budget kijken maar ik zou dan liever iets door sparen om een leuke uitlaat te halen.

En dan zou ik voor een yasuni R gaan, erg fijne uitlaat en kost verschillend maar onder de 200 heb je die wel.
 
juist een standaard uitlaat trekt zeer goed , hij zal niet veel sneller optrekken hoor.

wel meer vermogen ,maar ten koste van wat? ..
 
mischien daar is wat meer specifieke info over opzoeken op internet shops wordt hij rond de 100 euro aangeboden maar je kan het natuurlijk niet vergelijken met een yasuni r
 
een Leovinci loopt over het algemeen leuk maar verwacht er niet veel meer van dan de std uitlaat..

behalve meer toeren ..

dus meer slijtage ..

etc..
 
en een std uitlaat is gwn saaaaai, kut geluid, ziet er niet uit etc etc..terugloopje erop knallen en dan heb je lekker geluid + hogere top en betr trekken..maar koop alsjeblieft geen tt..heb die fout ook gemaakt, teveel op me budget gelet..Ga nu ook overstappe naar een duurdere
 
Bedankt voor julie reacities

Ik zal er nog even over na denken want ik weet niks van afstellen namelijk geheh

maar op school kunnen ze dat wel

Trouwens ik ontdekte vandaag dat mijn scooter bezine lekte

uit een slangentje ofzo heel raar maar echt grote plassen lagen onder me scooter :O

wie iemand mishcien wat dit kan zijn ?

het gaat om een yamaha neos 2001
 
ja je moet hm zeker opnieuw afstellen, optimale toerenverloop en verbranding zoeken voor die uitlaat, dmv rollen, drukveer, sproeier en trekveren af te stellen. originele drukveer is meestal wel goed voor alleen een terug loopt, anders een gele malossi(indicatie), rollen beetje lichter, iets groter in sproeier, iets strakkere trekveertjes..
 
Last edited:
Back
Top