teller kabel gaat kaduk

black_phoenix

Gs-Tuning
mijn km teller kabel is vandaag weer gebroken terwijl deze een paar dagen geleden ook al was gebroken.
kad em goed angesloten en zelfs helemaal ingevet enzo zodat ie niet weer zou breken

maar wat zou hiervan de rede kunnen zijn?
want ik heb iig geen zin elke week nieuwe kabel te kopen :( :(

hij was ongeveer in het midden gebroken
misschien de teller zelf die teveel weerstand geeft ofzo?

thx
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Kabel kan niet verkeerd om draaien...

Wat het breken van kabels betreft, het gebeurt ook vaker dat door schuren je buitenmantel beschadigd, en aangezien je kabel niet van RVS is, wordt deze door corossie verzwakt...

Tim; overbrenging tussen velg en kabel kapot? Piaggio is trouwens ook vaag met kabellengtes van kilometertellers, voor Typhoon's heb je 2 of 3 verschillende lengtes, kijk daar eens naar... Je kabel kan gewoon te kort zijn...

Greetz.


weer een vaag mysterie opgelost...

Het gedeelte waar je de tellerkabel opschroef is bij de hierbovenstaande lang, er zit een stuk zonder schroefdraad tussen. Ik heb nu eentje zonder dat stuk en nu doet ie het wel....en toch waren ze allebei voor een nrg...
 
Op me Amico brak die KM kabel echt te vaak. Precies op het "knikpunt" van die gare schommelarm. Omdat die schommelarm dus maar een heel kleine diameter is (van denkbeeldige cirkel) brak die keer op keer af.

Maar ja jij hebt geen schommelarm.

Soms breekt ook bij de "gever" INTERN het kabeltje (dus waar ie over gaat van een ronde kabel, naar 4kant). Dan draait ie dus loos rond binnen in de mantel.
 
Back
Top