teller kabel gaat kaduk

black_phoenix

Gs-Tuning
mijn km teller kabel is vandaag weer gebroken terwijl deze een paar dagen geleden ook al was gebroken.
kad em goed angesloten en zelfs helemaal ingevet enzo zodat ie niet weer zou breken

maar wat zou hiervan de rede kunnen zijn?
want ik heb iig geen zin elke week nieuwe kabel te kopen :( :(

hij was ongeveer in het midden gebroken
misschien de teller zelf die teveel weerstand geeft ofzo?

thx
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by black_phoenix
mijn km teller kabel is vandaag weer gebroken terwijl deze een paar dagen geleden ook al was gebroken.
kad em goed angesloten en zelfs helemaal ingevet enzo zodat ie niet weer zou breken

maar wat zou hiervan de rede kunnen zijn?
want ik heb iig geen zin elke week nieuwe kabel te kopen :( :(

hij was ongeveer in het midden gebroken
misschien de teller zelf die teveel weerstand geeft ofzo?

thx

Waar breekt ie af? Helemaal bij je cockpit of niet? Als dat zo is kan het heel goed zijn dat ie geknakt is want dat had ik ook. ik maakte ineens een stop met me voorrem waardoor me stuur opzij ging en toen raakte mijn kabel tussen hetframe en me stuuras en knak zij die...
moet je hem ff op een andere manier vastmaken als dit zo is..Ik heb hem langs me radateur gedaan zoudat ie niet meer (snel) klem kan komen te zitten.
mzzl
 
Re: Re: teller kabel gaat kaduk

Originally posted by Aerox-Rulez


Waar breekt ie af? Helemaal bij je cockpit of niet? Als dat zo is kan het heel goed zijn dat ie geknakt is want dat had ik ook. ik maakte ineens een stop met me voorrem waardoor me stuur opzij ging en toen raakte mijn kabel tussen hetframe en me stuuras en knak zij die...
moet je hem ff op een andere manier vastmaken als dit zo is..Ik heb hem langs me radateur gedaan zoudat ie niet meer (snel) klem kan komen te zitten.
mzzl

BTW mij kabel was wel al stukje verroest..
succs
 
ut was gebeurt op een helemaal recht stuk weg
keek op me teller voor me snelheid...zie ik em oppeens naar benenden vallen :? :? :?

naja denk dat het gewoon slechte kwalitijd is dan
of zijn die dingen niet bestand tegen 85 digi? :?
 
dan is je kabel nog wel ok, maar zal ws het metertje wat tussen je wiel en vork zit [waar je de onderkant van je tellerkabel opdraait] kapot zijn

dat is het enige wat volgens mij dan nog een mogelijkheid kan zijn.
 
als je kabel ergens is gebroken behoort ie eruit te pleuren als je em aan de onderkant eraf schroeft :#:#

heb nu btw wéér een nieuwe kabel erin gestoken
hopen dat deze het wat langer houd

volgens dealert [is wel kenner] komt het van klappen die de kabel krijgt als je met hoge snelheid over drempels ed springt. [of wheelien :D] ..dan krijg de kabel een klap als wiel weer op grond komt
 
Originally posted by QuadraRacer
dan is je kabel nog wel ok, maar zal ws het metertje wat tussen je wiel en vork zit [waar je de onderkant van je tellerkabel opdraait] kapot zijn

dat is het enige wat volgens mij dan nog een mogelijkheid kan zijn.

Dat is de gever, en zoals je kan lezen is die nieuw
 
Mijne is ook geknapt op drempel...
Alleen, zoals meestal gebruikelijk, wel onderaan en niet int midden.. Kan dus door drempel komen dat ie dan verzwakt raakt, en vervolgens vol gas opt rechte stuk breekt....

Weet verder ook niet egt...

succes
 
Originally posted by Hebo_NRG


Dat is de gever, en zoals je kan lezen is die nieuw

al gekeken dan of je 'gever' het wel goed doet? anders is het wel erg vreemd...dan zijn de enigste redenen die ik nog kan bedenken dat de kabel geen goed contact maakt met de gever of dat heel misschien :rolleyes: :rolleyes: je kabel verkeert om draait :rolleyes: :rolleyes: [kan eigelijk nie maja je weet maar nooit]
 
Kabel kan niet verkeerd om draaien...

Wat het breken van kabels betreft, het gebeurt ook vaker dat door schuren je buitenmantel beschadigd, en aangezien je kabel niet van RVS is, wordt deze door corossie verzwakt...

Tim; overbrenging tussen velg en kabel kapot? Piaggio is trouwens ook vaag met kabellengtes van kilometertellers, voor Typhoon's heb je 2 of 3 verschillende lengtes, kijk daar eens naar... Je kabel kan gewoon te kort zijn...

Greetz.
 
Originally posted by black_phoenix


volgens dealert [is wel kenner] komt het van klappen die de kabel krijgt als je met hoge snelheid over drempels ed springt. [of wheelien :D] ..dan krijg de kabel een klap als wiel weer op grond komt

Is puur gelul, zijn gewoon klote kabels....Het enigste wat je kan doen is je kabel in een oliebad leggen en weer monteren en dar bij opletten dat je kabel altijd vrij loopt.....Ook als je je stuur draait. :)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Kabel kan niet verkeerd om draaien...

Wat het breken van kabels betreft, het gebeurt ook vaker dat door schuren je buitenmantel beschadigd, en aangezien je kabel niet van RVS is, wordt deze door corossie verzwakt...

Tim; overbrenging tussen velg en kabel kapot? Piaggio is trouwens ook vaag met kabellengtes van kilometertellers, voor Typhoon's heb je 2 of 3 verschillende lengtes, kijk daar eens naar... Je kabel kan gewoon te kort zijn...

Greetz.

uhm, met me vorige gever deed ie het dus wel..Alleen toen was die overbrenging kapot (dat ding dat ik je velg haakt)...
 
Back
Top