Stel je hebt de persoon gevonden, En hij zegt ''Ja die heb ik inderdaad ontvangen. Maar ik ben niet bereid om die terug te betalen''
Dan ben je ook genaait of niet?
Dan ben je goed genaait en kun je lang op je geld wachten. Ik hoop voor Pronk dat deze kerel het geld nog niet heeft opgemaakt of fatsoenlijk werk heeft en gelijk kan terugbetalen.
Ik heb hetzelfde gehad dat mijn verzekeringsgeld naar het verkeerde gironummer was gegaan. Vervolgens is de verzekeringsmaatschappij aan de gang gegaan en bleek die kerel die mijn geld had een of andere sloeber zonder werk te zijn die mijn €1500,- er in een week doorheen had gejaagd. Vervolgens worden er dan afspraken met zo iemand gemaakt en kwam het er bij mij op neer dat die vent €75,- per maand moest betalen. Dan denk je OK fijn, het duurt wel 20 maanden maar mijn geld krijg ik wel. Maar dan krijg je te horen van je verzekeringspartij dat je het bedrag pas krijgt als ze alles binnen hebben. Nouja ik heb me er maar bij neergelegd en ik krijg over een paar maanden dus €1500,- waar ik al bijna 20 maanden op wacht.
3 dingen die ik hier dus van heb geleert is:
1. Ga nooit bij de Postbank, dit is de enige bank in Nederland die geen naam+rekeningnummer controle doet. Dus bestaat het rekeningnummer en correspondeert het nummer niet dan gaat het er toch gewoon naar toe :S
2. Zorg dat je belangrijke papieren altijd duidelijk invult, de verzekeringpartij dacht namelijk dat een 3 een 9 was, alhoewel ik het zelf wel duidelijk zat vond
3. Als je geld overmaakt controleer dan altijd 3maal alle gegevens een fout zit in een klein hoekje.
Voorderest zou ik dus inderdaad gewoon even langsgaan en nog even proberen het nummer te achterhalen, om het verhaal uit te leggen en om eventueel een afspraak te maken wanneer je langskomt (3 keer voor een dichte deur staan is niet echt leuk).