Telefoonnummer achterhalen

Alleen in dit geval hoef je het niet daadwerkelijk te veranderen,
alleen te vragen of het al veranderd is, ik denk
dat je ze wel zo ver krijgt om dat te zeggen
 
Wel vervelend dat er al zon lange tijd over is gegaan. Weet wel dat iemand die ik ken eens een super bedrag gestort kreeg, maar dat was ook binnen 1 dag weer terug naar de eigenaar.
 
Omdat het om een overschrijving naar het buitenland ging vond ik het niet nodig om na een week gelijk alarm te slaan toen het er nog niet was. Na 2 weken vond ik het wel erg vreemd,dus heb ik de postbank gebeld. Die hebben vervolgens die man een brief gestuurd (althans, dat zeggen ze) maar daar is blijkbaar niet op gereageerd. Nu heb ik dus weer naar de postbank gebeld, en ze zeggen dat ze alles hebben gedaan wat ze konden doen, enige wat ze nu nog kunnen is bemiddelen in de situatie. Maargoed...ik ben niet bang dat ik het geld nooit meer terug krijg, maar het is gewoon vervelend, kan het hard gebruiken :)

Maar zoals haagse sf2 al zei, ik heb gekeken waar het is, en het blijkt nu dat het maar een half uur rijden is. Ik ga er deze week gewoon ff langs als het niet anders kan, maar regel het liever eerst telefonsisch. Ik vind het een beetje raar om daar voor de deur te gaan staan en te roepen dat ik 250 euro van hem wil hebben. Maar als het echt niet anders kan dan moet dat maar... :)
 
Stel je hebt de persoon gevonden, En hij zegt ''Ja die heb ik inderdaad ontvangen. Maar ik ben niet bereid om die terug te betalen''

Dan ben je ook genaait of niet?
 
Stel je hebt de persoon gevonden, En hij zegt ''Ja die heb ik inderdaad ontvangen. Maar ik ben niet bereid om die terug te betalen''

Dan ben je ook genaait of niet?

Daar ben ik niet zo bang voor eerlijk gezegd, het is overduidelijk dat het geld naar een buitenlandse rekening moet omdat ik het BIC en IBAN nummer in de opmerkingen enzo heb staat. Dus als er ooit politie oid bij gaat komen dan denk ik niet dat hij een poot heeft om op te staan. Maar je weet het nooit natuurlijk...tactiek nu is wachten op het telefoonnummer als dat gaat lukken. Als dat niet lukt even een briefje laten opstellen (goede vriend van mijn pa is Jurist, en die wil dat graag voor me doen). Als dat niet lukt kan ik altijd langsgaan, en een beetje lastig gaan doen. En als dat niet lukt gewoon de politie/incassobureau erbij ofzo. Maar ik mag hopen dat die man het niet zo ver gaat doordrijven.
 
Stel je hebt de persoon gevonden, En hij zegt ''Ja die heb ik inderdaad ontvangen. Maar ik ben niet bereid om die terug te betalen''

Dan ben je ook genaait of niet?
Dan ben je goed genaait en kun je lang op je geld wachten. Ik hoop voor Pronk dat deze kerel het geld nog niet heeft opgemaakt of fatsoenlijk werk heeft en gelijk kan terugbetalen.

Ik heb hetzelfde gehad dat mijn verzekeringsgeld naar het verkeerde gironummer was gegaan. Vervolgens is de verzekeringsmaatschappij aan de gang gegaan en bleek die kerel die mijn geld had een of andere sloeber zonder werk te zijn die mijn €1500,- er in een week doorheen had gejaagd. Vervolgens worden er dan afspraken met zo iemand gemaakt en kwam het er bij mij op neer dat die vent €75,- per maand moest betalen. Dan denk je OK fijn, het duurt wel 20 maanden maar mijn geld krijg ik wel. Maar dan krijg je te horen van je verzekeringspartij dat je het bedrag pas krijgt als ze alles binnen hebben. Nouja ik heb me er maar bij neergelegd en ik krijg over een paar maanden dus €1500,- waar ik al bijna 20 maanden op wacht.

3 dingen die ik hier dus van heb geleert is:
1. Ga nooit bij de Postbank, dit is de enige bank in Nederland die geen naam+rekeningnummer controle doet. Dus bestaat het rekeningnummer en correspondeert het nummer niet dan gaat het er toch gewoon naar toe :S
2. Zorg dat je belangrijke papieren altijd duidelijk invult, de verzekeringpartij dacht namelijk dat een 3 een 9 was, alhoewel ik het zelf wel duidelijk zat vond :p
3. Als je geld overmaakt controleer dan altijd 3maal alle gegevens een fout zit in een klein hoekje.

Voorderest zou ik dus inderdaad gewoon even langsgaan en nog even proberen het nummer te achterhalen, om het verhaal uit te leggen en om eventueel een afspraak te maken wanneer je langskomt (3 keer voor een dichte deur staan is niet echt leuk).
 
Hmm...ik hoop dat het bij mij niet zo lang gaat duren. En idd...voor een dichte deur staan schiet niet op, daarom wil ik eerst het telefoonnummer hebben, of eerst een brief schrijven...
 
Maar Pronk ,
Bij de postbank heb je een apart tablet voor buitenlandse overschrijvingen en dan kan je op geen enkele manier het geld op een NL rekening krijgen. Alleen als het IBAN en BIC van een nederlandse bank zijn.

Of doe jij het op een andere manier?
 
Hij deed het op een foute manier, door simpelweg IBAN en BIC in het opmerkingen veld te vermelden. Tenminste dat haal ik uit zijn reactie.

Ik heb zelf een flinke poos bij Essent gewerkt. Je moet gewoon nog een keer bellen als de 1e persoon je het nummer niet geeft. Waarschijnlijk krijg je iemand anders aan de lijn die het wel geeft. Je moet wel gelijk bellen, anders staat het namelijk in de "historie". Maar als het zo dichtbij is kun je ook even langsgaan.
 
Last edited:
Helaas zal het niet makkelijk zijn om via de postbank je geld terug te krijgen. Zij sturen een brief naar de rekninghouder met de vraag om aub het bedrag terug te storten. Hij heeft hier 1 maand de tijd voor. Wanneer er geen reactie volgd stuurt men nog een brief. Wanneer zij hier niets op terug krijgen kunnen zij verder ook niets doen.

Wanneer je zelf iets overgeboekt hebt kun je dit bedrag natuurlijk niet laten storneren dit is enkel mogelijk bij incasso's.

Er bestaat wel een website http://www.experian.nl/ waar alle gegevens van iedereen op staan zoals rek nr tel nummer krediet aanvragen. Enkel hier heb je een login voor nodig. Dit programma gebruiken wij zelf om debiteuren te achterhalen.
 
Op grond van onverschuldigde betaling(art 211) en misschien ook ongerechtvaardigde verrijking (art212) is diegene die het geld van jou heeft ontvangen verplicht dat geld terug over te maken naar jou. Art 6:211 BW (boek 6 burgelijk wetboek, artikel 211) lees ook artikel 212 lid 1 :

Hij die ongerechtvaardigd is verrijkt ten koste van een anders, is verplicht, voor zover dit redelijk is, diens schade te vergoeden tot het bedrag van zijn verrijking

Toevallig laatst een vergelijkbare oefening gehad in de les (ik studeer rechten :p )
 
@ DejongH

Het is toch de schuld van je verzekeringsmaatschappij ofniet? Dat hun dan maar lekker 20 maanden op hun geld gaan wachten...
 
Back
Top