(Te) grote sproeier nodig? Vaag probleem...

Verxzy

Member
Ik heb net een nieuwe stage6 street race (50cc gietijzer) onder m'n Rieju MRT pro gezet en dan ook meteen een 17,5mm carb (dellorto phbn) ipv. de originele 16mm phbn, maar nu krijg ik hem dus bijna onmogelijk afgesteld.
Ik heb al nagekeken op valse lucht en dit lijkt hij nergens te hebben, maar met sproeier 138 is de bougie nogsteeds iets te wit en houd hij in (niet stotteren) bij vol gas.

Setup:
Stage6 50cc streetrace (gietijzer)
17,5mm dellorto phbn
Leovince x-fight
Ontgrensde luchtfilter
 
Advertisement - register to remove this

heeft je bougie wel de juiste hittegraad? koppakking niet lek? ontsteking op tijd? genoeg olie in het blok? kleppen oed gesteld? laatste 2 opties alleen als het een 4t betrefd uiteraard. orgineel filter dus geen powerfilter?
 
heeft je bougie wel de juiste hittegraad? koppakking niet lek? ontsteking op tijd? genoeg olie in het blok? kleppen oed gesteld? laatste 2 opties alleen als het een 4t betrefd uiteraard. orgineel filter dus geen powerfilter?
Bougie is een br9es, zelfde als ervoor. Ontsteking is niets aan veranderd en die stond goed, koppakking lijkt me ook oke aangezien die geen kvs gebruikt en niet van toeren veranderd bij het spuiten van remmen reiniger op de cilinder. (Het is een 2takt trouwens)
 
te grote sproeier en bougie is goed, denk ik toch echt aan te veel (valse) lucht. mischien zit het in je krukas keer ringen dat die daar lekt of je membraam die niet lekker sluit.
 
te grote sproeier en bougie is goed, denk ik toch echt aan te veel (valse) lucht. mischien zit het in je krukas keer ringen dat die daar lekt of je membraam die niet lekker sluit.
Als membraan niet goed sluit zou die toch moeten verzuipen? Valse lucht lijkt me zo moeilijk omdat die fel reageert op de luchtschroef en niet blijft hangen in toeren
 
dit is dan de sproeier die bij de carburateur geleverd is neem ik aan? je zal denk ik kleiner moeten met de sproeier, denk ergens rond de 100 proberen.
 
dit is dan de sproeier die bij de carburateur geleverd is neem ik aan? je zal denk ik kleiner moeten met de sproeier, denk ergens rond de 100 proberen.
Valse lucht heb ik net kunnen uitsluiten: handje voor de luchtfilter opening en hij valt direct uit, sproeier die met de carb werd geleverd was een 90 maar deze leek groter dan mijn 110 van de polini dellorto m6 kit?
Post automatically merged:

Uitlaat spettert wel erg hard bij de (extreem) losse flens van de stage6 cilinder, kan dit er iets mee te maken hebben?
IMG_2953.jpeg
 
Last edited:
Had 7km ongeveer gedaan, nu iets meer al en bougie ziet er zo uit (betere foto komt morgen). Sproeier 134 zit er nu in en hierop rijd hij het besteIMG_2961.jpeg
 
Net een 19mm carb erop gezet, rijd een stuk beter maar nogsteeds witte bougie met sproeier 128! Ik heb geen flauw idee meer waar ik het probleem moet gaan zoeken.
 
heb je wel de juiste hittegraad bougie? juiste weerstand bougiedop?
Bougie is een BR9ES, weerstand bougiedop lijkt me ook in orde aangezien alles perfect werkte met vorige cilinder. Zou er iets in de cilinder verkeerd kunnen zijn waardoor deze zoveel lucht t.o.v. benzine krijgt?
 
zit je uitlaat nu wel goed vast? dit is wel erg belangrijk bij een 2 takt brommert
Uitlaat zit goed en lekt niet (op het moment). Had eerder wel dat hij erg lekte door de losse flens van de stage6 cilinder die niet goed afsloot maar dat heb ik opgelost met wat uitlaat montagepasta
 
Cilinder blijkt een stuk sportiever te zijn dan gedacht, probleem is opgelost met de 19mm carb, sproeier 124 en gas naald op 2de rijkste stand. Pakt mooi op en trekt door, dit is de bougie kleur
 

Attachments

  • 3D7DA768-EC0C-489B-B051-FA52CFADFF8B.jpeg
    3D7DA768-EC0C-489B-B051-FA52CFADFF8B.jpeg
    139.3 KB · Views: 7
Back
Top