zeWaardt
Veroorzaker van onmogelijke problemen
Ik had mezelf beloofd pas verder te gaan met deze scooter fatsoenlijk krijgen als beter weer is, maar ik heb even vakantie dus ik kan het niet laten liggen
Een maandje terug heb ik een Dell'Orto PHBN 17.5 carburateur op mijn Yamaha Neo's 2T gezet, welke met een DR70 cilinder loopt.
Die carburateur kwam uit het doosje met sproeier maatje 80, maar daar reed ie echt baggerslecht op. Kats arm.
92 had ik nog liggen, daar deed ie het beter op, maar nogsteeds niet geweldig. Ook het clipje op de gasnaald heb ik nu op de rijkste positie gezet, en ik ben uitgekomen bij sproeier 132 (!!!).
Nu loopt het ding echt geweldig, start goed, goeie gasrespons, mooi stationair, valt ook lekker snel terug naar stationair, trekt goed en loop 95, maar er gaat hier kennelijk toch echt wat fout als andere dezelfde resultaten krijgen met een sproeier die 30 maatjes kleiner is..
Als ik naar de bougie kijk vind ik 'm toch eigenlijk nogsteeds net een tikkeltje te arm for my liking. Een tikkeltje grijs maar redelijk in de buurt van koffiebruin. Kan er wel nog grotere sproeiers in gaan beunen maar begint het niet een beetje erg overdreven te worden?
Setup:
DR70 70cc cilinder
Leovinci Touring uitlaat
Doppler S2BR vario (4.7g rolletjes, bijgeleverde drukveer en standaard trekveertjes)
Dell'Orto PHBN 17.5mm (gasnaald rijkste positie, luchtschroef twee draaien uit, hoofdsproeier 132)
Standaard luchtfilter met tuit eruit en een paar gaten erin.
Ik heb het spruitstuk getest, kan er zo veel remmenreiniger of wd40 op en omheen spuiten als ik wil maar dat heeft totaal geen invloed.
Is deze grote sproeier dan toch acceptabel, of is er nog ergens waar ik kan zoeken waarom ik die carburateur helemaal op maximaal rijk af moet stellen? Ik vind t erg verdacht dat zelfs met de gasnaald op z'n rijkste positie de scooter toch nog wat arm loopt bij half/driekwart gas. Volgas lijkt 't wel goed te gaan.
Een maandje terug heb ik een Dell'Orto PHBN 17.5 carburateur op mijn Yamaha Neo's 2T gezet, welke met een DR70 cilinder loopt.
Die carburateur kwam uit het doosje met sproeier maatje 80, maar daar reed ie echt baggerslecht op. Kats arm.
92 had ik nog liggen, daar deed ie het beter op, maar nogsteeds niet geweldig. Ook het clipje op de gasnaald heb ik nu op de rijkste positie gezet, en ik ben uitgekomen bij sproeier 132 (!!!).
Nu loopt het ding echt geweldig, start goed, goeie gasrespons, mooi stationair, valt ook lekker snel terug naar stationair, trekt goed en loop 95, maar er gaat hier kennelijk toch echt wat fout als andere dezelfde resultaten krijgen met een sproeier die 30 maatjes kleiner is..
Als ik naar de bougie kijk vind ik 'm toch eigenlijk nogsteeds net een tikkeltje te arm for my liking. Een tikkeltje grijs maar redelijk in de buurt van koffiebruin. Kan er wel nog grotere sproeiers in gaan beunen maar begint het niet een beetje erg overdreven te worden?
Setup:
DR70 70cc cilinder
Leovinci Touring uitlaat
Doppler S2BR vario (4.7g rolletjes, bijgeleverde drukveer en standaard trekveertjes)
Dell'Orto PHBN 17.5mm (gasnaald rijkste positie, luchtschroef twee draaien uit, hoofdsproeier 132)
Standaard luchtfilter met tuit eruit en een paar gaten erin.
Ik heb het spruitstuk getest, kan er zo veel remmenreiniger of wd40 op en omheen spuiten als ik wil maar dat heeft totaal geen invloed.
Is deze grote sproeier dan toch acceptabel, of is er nog ergens waar ik kan zoeken waarom ik die carburateur helemaal op maximaal rijk af moet stellen? Ik vind t erg verdacht dat zelfs met de gasnaald op z'n rijkste positie de scooter toch nog wat arm loopt bij half/driekwart gas. Volgas lijkt 't wel goed te gaan.