Tapeinden verzetten

Precies, gewoon de cilinder als boormal gebruiken. Er zijn bij de vakhandel ook centerboortjes te krijgen met diameters per 0.10mm oplopen. op die manier heb je geen last van een weglopende boor.
 
NeoHippie said:
Je komt een eind met een goede kolomboor hoor. Als de boor maar goed scherp is en niet 'weg kan lopen'. En met de cilinder kun je mooi de boor fixeren.

ik vind dit niet de manier om je cilinder te gebruiken als boormal.
je moet er gewoon werk van maken en niet domweg ff een paar gaten boren.
ik zou eerst de ouwe gaten opvullen dichtmaken.

huib,..
 
Huib said:
ik vind dit niet de manier om je cilinder te gebruiken als boormal.
je moet er gewoon werk van maken en niet domweg ff een paar gaten boren.
ik zou eerst de ouwe gaten opvullen dichtmaken.

huib,..

dat heeft ie al gehad zeg maar :X na het gaten opvullen de cil als boormal gebruiken.
 
hoots said:
ik had ff een offtopic vraagje :$
hoe doe je dat met het membraan op een min vert blok? omdat je bij verticaal het membraan op de cilinder doet en niet op het blok?
warned, gebruik de search of maak een eigen topic aan in SA/minarelli.
 
Mijn idee is weer helemaal anders:p,

Ik vind het trouwens vrij veel om je gaten met 4,25mm te verplaatsen, dat betekent dat je ze in totaal 8,5mm moet verplaatsen, mijn procedure op mn cilinder passend te maken was om de gaten in je cilinder gewoon het aantal mm's te verplaatsen, zodat je je ouwe tapeindes gewoon kunt gebruiken, sterkte zat en het is (voor mij dan) gewoon de beste/sterkste manier, uitvoering is alleen wat moeilijker. en in jou geval niet eg toepasbaar denkk als je je tapeindes 4,25 moet verplaatsen :X
en om idd je blok op te gaan lassen lijkt me geen sterk punt, qua gasbelletjes (ivm. met uitzetting daarvan) en ook het geheel zou je "inprincipe" moeten laten gloeien.
en bij het plaatsen van die busjes ben ik ook niet helemaal kapot van, je lijmt er eerst busjes in, daarna verboor je je gat een petit peu, waardoor je weer grotendeels van het busje sloopt, en er dus nog maar een gedeelte inblijft zitten waar ik van denk dat het schroefdraad een veel minder sterkte heeft (op trek belasting dan) als aan de kant waar he schroefdraad in je blok zelf zit,

Dit zijn in mijn ogen de 3 manieren om je cilinder/tapeinde passend te maken, maar nogmaals 4,25mm verplaatsen vind ik vrij veel, welke cil wil je waar op gaan plaatsen? ikzelf heb het gat "slechts" 2mm moeten verplaatsen,

-Sven
 
Of het nou M5 is of dat het M10 is. Je zult de tapeinden moeten verzetten aan de hand van het verschil in steekcirkel. Daarom maakt het geen PIEP uit wat voorn draad je hebt
 
Luuk said:
Of het nou M5 is of dat het M10 is. Je zult de tapeinden moeten verzetten aan de hand van het verschil in steekcirkel. Daarom maakt het geen PIEP uit wat voorn draad je hebt


toch wel,
 
Hij bedoeld denk ik dat als de draard groter wordt dat hij meer weg haald van de oude schroefdraad gat, als je nu m1 hebt dan haal je haast niks weg van het oude gat.

dat zla ie bedoelen, correct'm if i wrong
 
wallie-evo said:
Hij bedoeld denk ik dat als de draard groter wordt dat hij meer weg haald van de oude schroefdraad gat, als je nu m1 hebt dan haal je haast niks weg van het oude gat.

dat zla ie bedoelen, correct'm if i wrong


idd


ik denk dat ik redelijk stukje zal uitfrezen en dan vol alu blokje op maat er in en langs boven iets oplassen en dan meer alles mooi vlakfrezen
 
Zoals ik het gedaan heb om 2fast @ Mina pas te maken:

Mal laten laseren van staal met daarin de 4 nieuwe gaten (van 8,5 mm) zoals die moesten komen voor de 2fast cilinder. Vervolgens nieuwe gaten geboord; de oude gaten vielen binnen de nieuwe. Nu heb je dus 4 gaten van 8,5mm op de juiste steek. Moet alleen m6 in komen. Dus M10 draad getapt; M10 aluminium schroef hierin klem gedraaid met loctite. Toen schroef afgezaagd en gevlakt. In midden van schroef gat van 5mm geboord (wederom met behulp van mal) en hierin m6 getapt.

Werkt perfect en gaat nooit meer kapot :)
 
mario said:
Zoals ik het gedaan heb om 2fast @ Mina pas te maken:

Mal laten laseren van staal met daarin de 4 nieuwe gaten (van 8,5 mm) zoals die moesten komen voor de 2fast cilinder. Vervolgens nieuwe gaten geboord; de oude gaten vielen binnen de nieuwe. Nu heb je dus 4 gaten van 8,5mm op de juiste steek. Moet alleen m6 in komen. Dus M10 draad getapt; M10 aluminium schroef hierin klem gedraaid met loctite. Toen schroef afgezaagd en gevlakt. In midden van schroef gat van 5mm geboord (wederom met behulp van mal) en hierin m6 getapt.

Werkt perfect en gaat nooit meer kapot :)


heb je hier foto's van? miss pm'n als je ze liever hier niet zet, want geraak niet echt uit die tekst
 
is toevallig dichtgieten van bestaande gaten geen optie ??
eerst gaten van binne nschoon zien te krijgen, stralen, whatever en dan dichtgieten met aluminium.
ik heb al ns geprobeerd om in gelast aluminium te tappen, maar dat is niet echt geweldig.
het is wel mogelijk, alleen de draad brokkeld snel af omdat t zo bros is.

maar bij gieten lijkt me dat minder erg, iemand ervaring hiermee ??
 
John Huijben said:
is toevallig dichtgieten van bestaande gaten geen optie ??
eerst gaten van binne nschoon zien te krijgen, stralen, whatever en dan dichtgieten met aluminium.
ik heb al ns geprobeerd om in gelast aluminium te tappen, maar dat is niet echt geweldig.
het is wel mogelijk, alleen de draad brokkeld snel af omdat t zo bros is.

maar bij gieten lijkt me dat minder erg, iemand ervaring hiermee ??
Ik heb onlangs nog wat alu gietwerk gedaan (zandkasten/-mal).
Bij het gieten is de ontluchting zeer belangrijk. Dus in een holle ruimte gieten zonder opkomers/ontluchting werkt niet echt. Het alu wat je in een andere alu vorm giet, gaat er ook niet aan hechten ook al omdat bij het stollen het alu gaat krimpen.
In een GOEDE alu-las schroefdraad tappen is geen probleem. Maar het dicht lassen van een draadgat, zonder het vollledig uit te slijpen, werkt niet echt, omdat de gassen er achter niet weg kunnen-> luchtbellen (ook veroorzaakt door slecht zuiver maken of sh*t alu)
 
Anton said:
Ik heb onlangs nog wat alu gietwerk gedaan (zandkasten/-mal).
Bij het gieten is de ontluchting zeer belangrijk. Dus in een holle ruimte gieten zonder opkomers/ontluchting werkt niet echt. Het alu wat je in een andere alu vorm giet, gaat er ook niet aan hechten ook al omdat bij het stollen het alu gaat krimpen.
In een GOEDE alu-las schroefdraad tappen is geen probleem. Maar het dicht lassen van een draadgat, zonder het vollledig uit te slijpen, werkt niet echt, omdat de gassen er achter niet weg kunnen-> luchtbellen (ook veroorzaakt door slecht zuiver maken of sh*t alu)

kerel

jij zegt nou weer precies het tegenovergstelde van wat melf-50 mij aanraadde.

ik moet extra alu hebben voor spoelers, en dat wil ik dus gaan gieten. jij zgt dat het niet gaat hechten. Ik ga het toch proberen, al krijg ik dat het niet hecht, dan heb ik iig perfect aansluitend spoelervlees. Wat ik dan kan gaan bouten aan het carter.

toch?
 
Back
Top