This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tapeinde vervangen kosten?

DH064

New Member
Ik heb laatst een nieuwe vertanding gekocht en heb na een tijdje natuurlijk de uitlaat weer erop moeten zetten, terwijl ik de uitlaat erop aan het zetten was, draaide het dopje die op het tapeinde zit oneindig door en zou het goed kunnen zijn dat mijn tapeinde aan een kant is doorgedraaid, en ik las 350 kosten voor vervangen, maar dat lijkt me best veel voor alleen een doorgedraaide tapeinde vervangen, weet iemand wat dat gemiddeld kost bij zo’n scooterzaak ? Het is op een zip 4t 2v model
 
Als het een tapeind is , zit de andere kant in het blok geschroefd , je kan dus het tapeind met een griptang b.v. eruit draaien , als de draad aan het andere eind dol is . weet je zeker dat het het tapeind is wat dol draad heeft , en niet de moer ? Anders volstaat een andere moer .
 
De vraag is waar is de schroefdraad dolgedraaid, in het carter of op het draadeind daar waar het moertje op gedraaid zit?

Edit, weer een dubbeltje met @trabiarie .
 
Oké bedankt, ik heb namelijk dat dopje dat je tot aan de bovenkant moest vastdraaien bij je uitlaat helemaal naar de top gedraaid en dat dopje blijft maar draaien zowel hand als steeksleutel, is een moer vervangen duurder als een tapeind?
Post automatically merged:

De vraag is waar is de schroefdraad dolgedraaid, in het carter of op het draadeind daar waar het moertje op gedraaid zit?

Edit, weer een dubbeltje met @trabiarie .
De vraag is hoe ik goed kan zijn waar die dolgedraaid is, zie ik dat aan de riggels van het tapeind of waar is dat aan te herkennen?
 
Als je het tapeind in de cilinder bedoelt , kun je beter het tapeind vervangen , met nieuwe dopmoer , uitlaat eraf halen , en met een griptang met heen en weer bewegen eruit draaien . Eventueel kun je hem met imal inspuiten , en een nacht laten staan . Ik persoonlijk zou dan allebei de tapeinde vernieuwen met de dopmoeren .
 
De moer draaide niet volledig erop en het ligt dus wss aan de schroefdraad, ik zal even een foto erop zetten, maar het lijkt op een doldraaing op het eind, dan is de schroefdraad het probleem of met geluk het draaimoertje toch?
Post automatically merged:


 
Last edited:
Heb je die onderste moer als opvulling ? lijkt mij te groot zo op de foto . Zo op de foto te zien , is de schroefdraad van het tapeind niet helemaal goed meer , als het sleutelmaat 13 mm is , zijn het m8 tapeinde , bij 10mm sleutel , m6 tapeinde . Zou het voor alle zekerheid vervangen , met nieuwe uitlaat moeren .
 
Ik ga eerst proberen de uitlaat moet te vervangen draait die nogsteeds dol dan vervang ik ook het tapeinde, bedoel je zo, en zou dit de oplossing zijn?