Oké bedankt, ik heb namelijk dat dopje dat je tot aan de bovenkant moest vastdraaien bij je uitlaat helemaal naar de top gedraaid en dat dopje blijft maar draaien zowel hand als steeksleutel, is een moer vervangen duurder als een tapeind?Als het een tapeind is , zit de andere kant in het blok geschroefd , je kan dus het tapeind met een griptang b.v. eruit draaien , als de draad aan het andere eind dol is . weet je zeker dat het het tapeind is wat dol draad heeft , en niet de moer ? Anders volstaat een andere moer .
De vraag is hoe ik goed kan zijn waar die dolgedraaid is, zie ik dat aan de riggels van het tapeind of waar is dat aan te herkennen?De vraag is waar is de schroefdraad dolgedraaid, in het carter of op het draadeind daar waar het moertje op gedraaid zit?
Edit, weer een dubbeltje met @trabiarie .
De moer draaide niet volledig erop en het ligt dus wss aan de schroefdraad, ik zal even een foto erop zetten, maar het lijkt op een doldraaing op het eind, dan is de schroefdraad het probleem of met geluk het draaimoertje toch?Als je het tapeind in de cilinder bedoelt , kun je beter het tapeind vervangen , met nieuwe dopmoer , uitlaat eraf halen , en met een griptang met heen en weer bewegen eruit draaien . Eventueel kun je hem met imal inspuiten , en een nacht laten staan . Ik persoonlijk zou dan allebei de tapeinde vernieuwen met de dopmoeren .
Als je het tapeind in de cilinder bedoelt , kun je beter het tapeind vervangen , met nieuwe dopmoer , uitlaat eraf halen , en met een griptang met heen en weer bewegen eruit draaien . Eventueel kun je hem met imal inspuiten , en een nacht laten staan . Ik persoonlijk zou dan allebei de tapeinde vernieuwen met de dopmoeren .
Als je het tapeind in de cilinder bedoelt , kun je beter het tapeind vervangen , met nieuwe dopmoer , uitlaat eraf halen , en met een griptang met heen en weer bewegen eruit draaien . Eventueel kun je hem met imal inspuiten , en een nacht laten staan . Ik persoonlijk zou dan allebei de tapeinde vernieuwen met de dopmoeren .
Ik ga eerst proberen de uitlaat moet te vervangen draait die nogsteeds dol dan vervang ik ook het tapeinde, bedoel je zo, en zou dit de oplossing zijn?Heb je die onderste moer als opvulling ? lijkt mij te groot zo op de foto . Zo op de foto te zien , is de schroefdraad van het tapeind niet helemaal goed meer , als het sleutelmaat 13 mm is , zijn het m8 tapeinde , bij 10mm sleutel , m6 tapeinde . Zou het voor alle zekerheid vervangen , met nieuwe uitlaat moeren .
Dankjewel dan koop k van die kleinere moeren en draai ik die erop, anders toch effe kijken naar een andere oplossing. DankjewelLijkt mij dat de moeren te groot zijn ...
Welke mm maat moer Denkje dat ik nodig heb?Lijkt mij dat de moeren te groot zijn ...