Gister had ik eindelijk me blok in elkaar gezet. Na een hele lange tijd, had de lagers vervange enz. Dus ik was bezig met me blok opbouwe. Was ik eindelijk bijna klaar. Zet ik mijn cil. erop en me cil.kop dus ik begin met vast te draaien breekt me tapeind linksonder af in het blok.
Nu zou ik willen weten of ik gewoon verder kan blijve rijden door gewoon me cil. vast te zette aan die 3 tapeinden??
Ik hoop op veel reacties, Alvast bedankt!
/Edit...Ik heb hem nog uitgeboord en toen begon in met tappe...BREEKT die kut tap ook nog af. En die krijg ik niet doorboord...Wordt dat een nieuw stuk van een blok???
als die tap erin zit en vrij stevig is en het lukt niet met een normale boor.. dat zit er nog een optie op en das een speciale boor halen..met een messing onderkantje zijn zijn een stuk beter dan de normale boor en die kan je gewoon halen bij winkels als gamma etc..dan weer opnieuw tappen en klaar zoals al eerder word gezegt..
Een tap kan je haast niet uitboren, en dit netjes krijgen vergt wel professionaliteit, ik denk dat je het beste gewoon een nieuw klein carterdeel kan halen 2e hands voor een prikkie.
gaatje boren in het afgebroken deel en een linkse tap erin, zou behoud je het oude schroefdraad, mocht dat niet lukken dan kan je er altijd nog een helicoil in zetten
gaatje boren in het afgebroken deel en een linkse tap erin, zou behoud je het oude schroefdraad, mocht dat niet lukken dan kan je er altijd nog een helicoil in zetten
Werkt dus wel heb ook lang zo gereden @pia :| Dan moet je wel de 2tap einde die overhoeks staan vastzetten.. En die derde iets minder, op een std brom ga je dat niet voelen opgevoerd stuf zou ik het toch wel ff maken.
waarom zou je je problemen gaan opschuiven, eens komt er een keer dan zul je het toch moeten maken. dan koop je een 70cc ofzo en dan zit je weer te kijken met je 3 tapeindes.
Ik zou het dus zeker laten maken. proberen eerst uit te boren en draad erin tappen en anders een helicoil erin laten zetten.
Dan is de carterhelft bij deze dus ook verrot, want een een tap krijg je niet weg. En je moet ook niet zo hard doordraaien als de tap stroef gaat. Als je niet kan tappe of geen fatsoenlijke tappenset hebt. Laat het dan ook doen.