Tapeind krukas doorgedraaid

ferrekempkes

New Member
Beste Mensen,
Een vriend van mij heeft het tapeind bij de vario van zijn krukas kapot geraaid. Moet hij een nieuwe krukas of zijn hier meer mogelijkheden voor?3017204F-D109-43B5-8FE8-3064A2B304BC.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Vastdraaien en vast pikken vind ik ook geen slecht idee. Je kunt er dan nog een paar duizend kilometer mee rijden en wat daarna komt… loshalen met haakse slijper is vrij simpel.
 
De moer heeft het draad al opgeschoont, valt nog weinig op te schonen.. Je mist zeker 2 windingen.. Misschien kan de moer nog erop, maar blijft nooit meer goed vast zitten..

Helaas nieuwe krukas.. Maar als je er verstand van hebt is dat zo gedaan.
Post automatically merged:



En dan moeten de vario rollen eruit of de riem vervangen.. En dan vergeten dat de boel vast gelast is ` jammer joh`

Dit is een kwestie van dingen uit stellen. Straks ben je er meer tijd aan kwijt omdat je het los moet maken en dan het als nog niet gaat werken met die krukas en dan als nog die krukas eruit moeten..

Nou vervangen is straks weer normaal ermee kunnen werken..

Vastlassen was natuurlijk een grapje
 
je zòu nog kunnen proberen de draad op te knappen met een snijmoer (bij voorkeur een echte, maar anders een maken van een goede moer door er een klein driehoekvijltje doorheen te trekken zodat hij snijkanten krijgt.) of een snijplaat.
ik heb vergelijkbare draad (weet niet eens meer waarvan, kan een as van een fiets, brommer of auto zijn geweest) wel opgeknapt met alleen een ijzerzaagblaadje. monnikenwerk, maar kreeg de moer er weer op!
dat zijn geen blijvende oplossingen, maar net als MDO zei: kan voor nood werken tot je nieuwe spullen hebt en je tijd hebt om het goed aan te pakken.
"in tijden van nood, snijden we met een vaatdoek brood!"
 
Last edited:
Back
Top