Edit: met dunne staalboren boor je snel (het ideale toerental voor een 2mm háált een bedrade boormachine niet eens, denk 20K) (een dremel komt wèl in de buurt)Let wel: met staalboren boor je zacht en niet te snel en het liefst met olie. zeker als je in gehard staal gaat.
die boor is te dik, je moet met 2 mm beginnen. (de kern van een boor boort niet, dus hoe dunner je begint, hoe kleiner die kern is. breek hem dan weer niet, dan ben je nòg verder van huis.)Als het goed is is het een ijzerboortje View attachment 77932
had t over dikkere boren. Daar boor je zachter mee. Liefst met olie. Ik wel iignee, met dunne staalboren boor je snel (het ideale toerental voor een 2mm háált een bedrade boormachine niet eens, denk 20K) (een dremel komt wèl in de buurt)
Cobaltboren, zoals @Brute-Force al zei, hard genoeg voor RVS. je kunt ook je boortje koelen met wat olie.
Centerpunt van ander materiaal dan Chinesium halen òf deze weer (heet) slijpen en direct erna afkoelen in water of olie (=punt harden)
Post automatically merged:
die boor is te dik, je moet met 2 mm beginnen. (de kern van een boor boort niet, dus hoe dunner je begint, hoe kleiner die kern is. breek hem dan weer niet, dan ben je nòg verder van huis.)
ok, sorry, verkeerd gelezen, maar met staal begin je zo klein mogelijk, zonder ze af te breken.had t over dikkere boren. Daar boor je zachter mee. Liefst met olie. Ik wel iig
Dat weet ik idd. en dat kloptIIg goed dat anderen dat ook kunnen lezen. scheelt weer zoeken.ok, sorry, verkeerd gelezen, maar met staal begin je zo klein mogelijk, zonder ze af te breken.