Beste mensen,
İk zit met een raadsel die ik niet kan oplossen.
Het gaat over een sym symply 50cc/ 4 takt.
Mijn zoon heeft gereden zonder olie en de scooter viel stil, dan pas heeft hij gekeken naar de olie, maar dat was natuurlijk te laat.
İk heb de cilinder gedemonteert en zoals verwacht was de cilinder de zuiger + veren beschadigd, ik heb nieuwe cilinderset gekocht en de cilinder+zuiger+zuigerveren+nieuwe pakkingen vervangen. Dan heb ik alles gemonteerd en ook de boegie vervangen + kleppen gestelt.
De olie heb ik op peil gezet en de scooter draaide als een klok.
Maar er kwam veel witte rook en de blok werd na 5 min snik heet.
İk heb de cilinder kop/deksel gedemonteerd en zag dat de kleppen en de ketting niet gemeerd werd.
Na wat googelen kwam ik erachter dat de oliepomp het zou kunnen begeven hebben wegens zonder olie te rijden, dus heb ik nieuwe oliepomp besteld.
Het was wel zwoegen voor aan de oliepomp te geraken aaamai.
Nieuwe oliepomp gemonteerd en alles weer terug geplaats.
Maar het probleem blijft duren.
Witte rook is bijna verdwenen maar het blok wordt nog snikheet en de kleppen en de ketting enzovoort wordt niet gesmeerd met olie.
Waar kan het nog aan liggen.
Wie kan mij helpen aub.
Mvgr
İk zit met een raadsel die ik niet kan oplossen.
Het gaat over een sym symply 50cc/ 4 takt.
Mijn zoon heeft gereden zonder olie en de scooter viel stil, dan pas heeft hij gekeken naar de olie, maar dat was natuurlijk te laat.
İk heb de cilinder gedemonteert en zoals verwacht was de cilinder de zuiger + veren beschadigd, ik heb nieuwe cilinderset gekocht en de cilinder+zuiger+zuigerveren+nieuwe pakkingen vervangen. Dan heb ik alles gemonteerd en ook de boegie vervangen + kleppen gestelt.
De olie heb ik op peil gezet en de scooter draaide als een klok.
Maar er kwam veel witte rook en de blok werd na 5 min snik heet.
İk heb de cilinder kop/deksel gedemonteerd en zag dat de kleppen en de ketting niet gemeerd werd.
Na wat googelen kwam ik erachter dat de oliepomp het zou kunnen begeven hebben wegens zonder olie te rijden, dus heb ik nieuwe oliepomp besteld.
Het was wel zwoegen voor aan de oliepomp te geraken aaamai.
Nieuwe oliepomp gemonteerd en alles weer terug geplaats.
Maar het probleem blijft duren.
Witte rook is bijna verdwenen maar het blok wordt nog snikheet en de kleppen en de ketting enzovoort wordt niet gesmeerd met olie.
Waar kan het nog aan liggen.
Wie kan mij helpen aub.
Mvgr