Sym Symphony st50 e3 2015 lage snelheid?

Scoot@Ease

New Member
Hoi iedereen, na nog nooit op een scooter/brommer gezeten te hebben, heb ik vandaag mijn eerste scooter gekocht. Een Sym Symphony st50 e3 uit 2015. Aangezien dit meer een try-out word heb ik niet meteen de wereld uitgegeven, eerst eens kijken hoe het scooteren als woon/werk verkeer me gaat bevallen. Hij heeft 21.000km op de teller en de vorige eigenaar heeft naar zeggen om de 3000km onderhoud laten doen. Na de koop heb ik hem naar huis gereden en het viel me ietwat tegen dat ik niet boven de 41km/u op de gps uitkwam. Het is een geel kenteken. De vorige eigenaar vertelde me dat de brommer voor hij hem kocht was omgezet van snor naar brom kenteken. Nu is mijn vraag, kan het zijn dat er na het omkeuren niets meer aan veranderd is om hem daadwerkelijk ook 45km/u te laten rijden? het blokje klinkt netjes, geen tikken van de kleppen oid. Maar hij komt nooit boven de 7100 RPM. Dat lijkt me vrij laag voor een brommer variant. Ik was benieuwd of er hier mensen waren die me eventueel wat meer inzicht konden geven. Ik hoor het graag.

p.s. helaas wel met een platte achterband thuisgekomen, dus morgen meteen andere band erop. ;-)
 
Advertisement - register to remove this

Misschien even aan de hand van eventuele nummers op de cdi proberen te achterhalen of er nog een snor cdi in zit of dat deze reeds is vervangen door een brom cdi.
 
Misschien even aan de hand van eventuele nummers op de cdi proberen te achterhalen of er nog een snor cdi in zit of dat deze reeds is vervangen door een brom cdi.
Beste Sparky, enig idee waar ik de cdi kan vinden? heb de zetel los gehad en de accubak, ik zie niks zitten wat op een cdi lijkt. Alvast bedankt, vr grt.
 
@Scoot@Ease is bij mij geweest met scooter. (Sym Symphony ST50 E3-2015)
Ik heb de ECU eens uitgelezen.
Snelheidsbegrenzing stond op 0, varioring is eruit.
Raar hij maakt rond de 7000 toeren en in de ECU staat 9000
ECU geflashed met settings van mijn oude Fiddle 3 Euro 3 die liep toen 60kmh (trouwens settings waren het zelfde)
Maar hij blijft maar 40Kmh lopen.
Dus zijn originele settings weer terug geflashed.

En hendel van carburateur gaat helemaal open is niet geblokt.

Wel heeft vorige eigenaar een solenoid eruit gehaald en een schroef erin gedraaid.
Hebben we even niets mee gedaan.

En hij heeft de zwarte pick-up erin niet de blauwe.
 
Last edited:
Na de ontdekking van gisteren lijkt het nu dus alsnog een mechanisch probleem te zijn. Ik ben vandaag weer even bezig geweest en heb de schroef welke in het tweede solenoid slangetje zat vervangen met een stukje stof, zodat ie niet meer volledig is afgedicht, maar wel lucht aan of af kan voeren. Dit totdat er een nieuw filtertje binnen is. Eerste indruk is dat ie nu wel een beetje bokt op vol vermogen, maar dat was slechts een erg kort ritje. Aangezien de ecu reeds ontgrendeld is vermoed ik nu de EGR en/of de uitlaat. Het valt me op dat het motortje niet afslaat als je de uitlaat dicht houdt. Ik dacht altijd dat ie stil viel vanwege te hoge druk.
Wellicht kunnen anderen hier meer over vertellen.
 
Back
Top