sym symphony sr

Tuut001

New Member
hallo ik heb een sym symphony sr 4 jaar oud en krijgt jaarlijks zijn grote beurt. Maar heb het volgende probleem, hij lekt soms olie uit het luchtfilter als hij erg warm wordt hoe kan dat???? Kan het zijn dat als hij erg heet wordt en ik over de drempels rijdt hij de dunne warme olie te hoog opgooid en zo ........in het luchtfilter terecht komt???? Wie weet hoe ik dit probleem kan verhelpen en waar dit aan kan liggen??
 
Advertisement - register to remove this

Komt de olie uit het witte sludge aftap slangetje? Officeel het verzamelpunt van carterdamp. Die moet nu en dan even leeglopen.
Of komt het echt uit luchtfilter? Dan zou de inlaatklep onvolledig kunnen afsluiten, even stellen.
Groet,
 
In het luchtfilterkapje zit aan de onderkant een ronde opening en daaruit komt regelmatig wat wat olie.
Groet,,
Post automatically merged:

Komt de olie uit het witte sludge aftap slangetje? Officeel het verzamelpunt van carterdamp. Die moet nu en dan even leeglopen.
Of komt het echt uit luchtfilter? Dan zou de inlaatklep onvolledig kunnen afsluiten, even stellen.
Groet,
Onder in het luchtfilterkapje zit een ronde opening en daaruit komt regelmatig wat olie..
 
Zit er niet te veel olie in het blok ? ik heb laatst een Sym gekocht en die hadden ze tot de rand van de peilstok gevuld met olie :oops:
Ik had hem alleen nodig voor donor onderdelen dus was geen probleem.
 
Back
Top