Sym Orbit 3 2024 Euro 5 opvoeren

scooterfan1980

New Member
Hallo allemaal.

Ik heb een nieuwe Sym Orbit 3 Euro 5 2024 gekocht. Ik had aangegeven bij de verkoper dat deze opgevoerd moet worden met een begrenzer met remote control.

Maar de scooter gaat niet harder dan 52 km/h. Als die sneller gaat, houdt de motor, wat super irritant is want de snelheid dropt dan naar 46 km/h om vervolgens weer langzaam naar de 52 km/h te kruipen.

Ik heb de verkoper gemaand het te repareren/corrigeren, maar ik krijg al weken geen reactie.

Vandaag alles losgedraaid om te testen als die zonder begrenzer wel over de 52 km/h gaat. Maar ook zonder de begrenzer blijft de scooter 52 rijden mét de bekende dips.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om hem sneller te laten rijden? En is deze scooter eigenlijk wel op te voeren?
 
Advertisement - register to remove this

Je kan / Mag de Dealer niet verplichten een Scooter op te voeren, dat is niet volgens de wet .
Enige wat een Dealer mag doen , is de Scooter aan te passen tegen de een WOK grens aan .
 
Maar dan zou de begrenzer mét afstandsbediening niet nodig zijn geweest. Want hij gaat gewoon 52 km/h zonder de afstandbediening te gebruiken. Heel de begrenzer is dan nutteloos. Op de min drukken laat hem ook niet zachter gaan.

Overigens geeft de verkoper op de website aan dat zij opvoeren en dat snelheden van 60/65 km/h mogelijk zijn.

Mijn optie kostte 350 euro. Opvoeren tot de WOK status zonder begrenzer iets van 150 euro.
 
Back
Top