This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Sym Orbit 2 gaat niet uit als het remlicht blijft branden plus achterlicht

Klonk

New Member
Ik heb een sym Orbit 2 uit 2015 . De achterlamp werkt niet meer opeens ( remlicht wel ) bolletje zit er nieuw in dus die is het zeker niet , op het stuur is ook geen knop voor licht uit dus dat is het ook niet

Mijn 2de probleem is dat als ik mijn contact uit draai de scooter gewoon blijft lopen en niet uit gaat , alle andere elektra blijft het gewoon doen dus de koplamp knipperlicht enzovoorts . Nu heb ik gemerkt dat die is als het remlicht blijft hangen als ik dan met de rem speel en dus het remlicht uit gaat dan valt de scooter ook uit

Zou iemand mij kunnen helpen hiermee
 
check dan eens de remlicht schakelaars bij de hendels , er zal er 1 contact blijven maken . weet je ook met welk hendel je moet spelen om hem uit te krijgen ? Dan heb je de boos doener al .
 
Ja dat weet ik dat is mijn rechter een hendel , alleen hoe kan het dat die en niet uit gaat , en dat het achterlicht het er niet door doet ?
 
Ik denk dat je een probleem hebt met het contactslot, of het is defect of het werkt juist vekeert om, heb je iets veranderd aan de bedrading bij het contactslot voor de problemen begonnen.

Het blijven branden van je remlicht is inderdaad zoals @trabiarie reeds aangaf een probleem met 1 van de remhendelschakelaars.
 
Dank voor je reactie , ja de remlicht schakelaar zal wel vast zitten een beetje dat is het probleem ook niet dat is zo gemaakt alleen als ik dan speel met de rem dan gaat het remlicht wel uit en valt de scooter ook uit . Alleen als ik het contact uit draai hoort de scooter toch gewoon uit te gaan of het remlicht nu brand of niet ? Contact slot is gewoon goed want als het remlicht niet aan gaat start die goed en gaat die ook goed uit dat is het vreemde . En het achterlicht dus wat opeens niet meer werkt ook niet met een nieuw bolletje
 
check de massa eens van je achterlicht , stroom kan een rare weg bewandelen , als de massa niet correct is .
Ook kun je testen , of er spanning op je lamp aankomt , door op de draad , en de massa van de accu te meten met een spanning zoeker , of multimeter .
 
Het contactslot schakelt de 12 Volt boordspanning, dus ook de spanning van het remlicht.
Als jouw remlicht blijft branden terwijl je contact "uit" staat, wil dit zeggen dat het contact niet schakelt.

Maar misschien begrijp ik je verkeert.
Mijn 2de probleem is dat als ik mijn contact uit draai de scooter gewoon blijft lopen en niet uit gaat , alle andere elektra blijft het gewoon doen
Wat bedoel je precies met "blijft het gewoon doen"?
Bedoel je hiermee dat alles andere werkt zoals het hoort of bedoel je daarmee dat knipperlichten, claxon, etcetera ook niet uit gaan?
 
Last edited: