Maar op die geel/zwarte draad dat van cdi naar bobine gaat . Moet normaal verbinding zijn met de massa. - pool. En dat is er niet
Hieronder een schema van een Peugeot met eenzelfde ECU-CLC.
Dit zijn de enigste schema's Euro4 die ik in bezit heb, met dank aan
@Floris van bommelstijn .
Van andere merken zijn deze niet te vinden.
Ik weet niet of de draadkleuren van Peugeot overeen komen met die van Sym, maar het principe blijft hetzelfde, omdat jouw scooter dezelfde ECU-CLC gebruikt.
Hier werkt de aansturing van de bobine toch net ieta anders dan bij een scooter met cdi.
Als je de aansluitingen van de bobine bekijkt (onderdeel 10) zie je dat de zwart/gele draad naar de ECU-CLC loopt en de zwarte draad (die kan bij jouw een andere kleur zijn) naar de +12 Volt van de accu.
Dus we hebben hier te maken met "low side switching", maw op de zwarte draad van de bobine staat een vaste plus en de ecu schakelt de geel/zwarte draad naar massa.
Dus als de scooter in rust is, is het "contact" (waarschijnlijk verwezenlijkt met een mosfet) in de ECU, geopend en sluit pas heel even als er een vonk aan de bougie nodig is.
Dus jij kunt op de zwart gele draad geen massaverbinding meten.
Op de zwarte en zwart/gele draad moet je wel 12 Volt meten tov de min-pool van de accu, als de scooter op contact staat.
Heb je de zekeringen, die men in het schema F1 en F4 noemt al gecontroleerd/gemeten?
Trouwens die knipperlichten zou ik toch ook nakijken want massa problemen kunnen vaak heel vreemde andere problemen veroorzaken.
En als de olie boven het max. streepje op de peilstok staat zou ik het teveel er toch even uithalen want ook een te veel aan olie is niet goed voor het blok.