tonykiko67
New Member
Update:
Aan iedereen dank voor de antwoorden en om mijn vermoeden te bevestigen.
Ondertussen ben ik de ingegoten regelaar aan het schoonmaken geweest, een hele karwei, om deze hopelijk op component niveau te kunnen herstellen.
Wordt vervolgd! ;-)
Beste,
De accu blijkt niet meer op te laden en ik hoor graag jullie advies of de regulator stuk is alvorens een nieuwe (kostbare) te bestellen.
De motor start goed met een geladen batterij maar na een aantal kilometers draait hij trager (accu leeg)
Accu, zekeringen en verbindingen zijn goed.
Volgende metingen:
Accuspanning contact uit: 12,4V
Acuspanning contact en licht aan: 12.05V
Motor draait stationair: 12.05V
Motor draait vol gas: 12,05V
De wikkelingen van de alternator meten ok.
Gemeten over de wikkelingen stationair 25Vac en 86Vac vol gas.
Type regulator: 31600-MA1-000
Alvast dank voor Uw bericht.
Tony
Aan iedereen dank voor de antwoorden en om mijn vermoeden te bevestigen.
Ondertussen ben ik de ingegoten regelaar aan het schoonmaken geweest, een hele karwei, om deze hopelijk op component niveau te kunnen herstellen.
Wordt vervolgd! ;-)
Beste,
De accu blijkt niet meer op te laden en ik hoor graag jullie advies of de regulator stuk is alvorens een nieuwe (kostbare) te bestellen.
De motor start goed met een geladen batterij maar na een aantal kilometers draait hij trager (accu leeg)
Accu, zekeringen en verbindingen zijn goed.
Volgende metingen:
Accuspanning contact uit: 12,4V
Acuspanning contact en licht aan: 12.05V
Motor draait stationair: 12.05V
Motor draait vol gas: 12,05V
De wikkelingen van de alternator meten ok.
Gemeten over de wikkelingen stationair 25Vac en 86Vac vol gas.
Type regulator: 31600-MA1-000
Alvast dank voor Uw bericht.
Tony
Last edited: