Sym mio brom naar snor

RobbieJW

Well-Known Member
Hallo scooterkenners,

Ik ben op zoek naar een niet al te dure sym mio.
Nou zie ik op marktplaats wel wat leuke scooters staan voor een mooie prijs, maar dit zijn allemaal brommers. Ik heb ooit al een mio'tje gehad en volgens mij zijn die scootertjes brom en snor precies hetzelfde met uitzondering van de cdi.

Kunnen jullie mij meer vertellen over het aanpassen van een sym mio van brom naar snor over het aanpassen van de scooter en het laten herkeuren van de scooter bij de rdw? Misschien ervaringen en/of kosten daarvan?

Alvast bedankt!

Robbie
 
Advertisement - register to remove this

RDW:

Het is in een aantal gevallen mogelijk om de constructiesnelheid van een bromfiets te wijzigen en het kentekenbewijs aan te laten passen.
Zowel een bromfiets als een snorfiets (bromfiets met beperkte snelheid) zijn volgens de wet een bromfiets.
Het kenmerkende verschil is de constructiesnelheid.
Bij een snorfiets is deze 25 km/uur en bij een bromfiets 45 km/uur.
Als we spreken over wijziging van de constructiesnelheid dan kan dit alleen als er al een kentekenbewijs voor het voertuig is uitgereikt.

Altijd keuren

In alle gevallen moet u de bromfiets laten keuren om de constructiesnelheid op het kentekenbewijs te laten wijzigen.
Tijdens de keuring wordt onder andere de constructiesnelheid gemeten op een snelheidsmeetbank.
Bij de keuring stelt de RDW in veel gevallen ook de werkelijke Datum Eerste Toelating (DET) vast.
Bromfietsen die destijds via een schouwing een kentekenbewijs hebben gekregen, hebben namelijk een fictieve datum eerste toelating gekregen van 31-08-2005.
De medewerker van de RDW kan vragen om een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland, een rekening of een ander betrouwbaar document te overleggen waaruit de eerste in gebruikname blijkt.
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als de bromfiets in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 kan de bromfiets worden omgebouwd naar een snorfiets en omgekeerd door het wijzigen van de constructiesnelheid.
De bromfiets hoeft verder alleen te voldoen aan de permanente eisen*.

Kosten

De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

meer info op de site van de rdw :)
 
Omkeuren van brom naar snor is verre van maximaal 80euro.
Kosten hiervoor zijn 200euro.- en een herkeuring is 100euro.-

Decibels moeten ook echt als een snor uitvoering zijn, anders hoef je het geen eens te proberen.

Let er ook op dat het alleen in Lelystad mogelijk is!
 
Back
Top