SYM Jet70 bouwprojectje :)

Status
Not open for further replies.
UPDATE:

- clamp word zaterdag eindelijk opgehaald.
- carters worden getuned en blok word gepolijst.
- cilinder word opgestuurd voor uithonen en daarna getuned.
- blok word in elkaar gezet, lagers zijn binnen dus..

Nu alleen nog een Hebo verstelbaar, MK koppelingshuis chrome-blauw, killswitch en nieuwe vlotterbak halen.

- Kappen zijn al gedeeltelijk aangepast en opgeschuurd, foto's volgen zodra kappen allemaal aangepast zijn.
 
Last edited:
Weer wat foto's :)

Mijn carb is bijna helemaal compleet, alleen moet ik nog nieuw schroefdraad in het adaptorplaatje tappen voor het RS spruitstuk en moet het spruitstuk nog uitgeveild worden. ( Adaptorplaat niet op foto. )
Carb.FilterRSSpruitstuk.JPG


Voorkap heb ik al een beetje aangepast, alleen is het aan de bovenkant met die 4 gaten een beetje fout gegaan zoals je kunt zien :$! Hier komt een Radiation teken of een X voor in de plaats.
SYMVoorkap2.JPG


vandaag clamp opgehaald ( ThnQ Wesley! ), moet alleen nog uitgedraaid worden op 25mm, is nu 24mm dus..
TNTClampNieuw.JPG


De nog niet aangepaste ontsteking ( spoelen worden nog verwijdert ) + het afgedraaide vliegwiel, moet nog gespoten worden.
OntstekingAfgedraaidvliegwiel.JPG


Dat was het voor nu even, ik ben aan het wachten tot mijn cilinder terug komt na de hoonbeurt en tot de zuiger aangepast is voor de cilinder ( moet afgedraaid worden )
En dan word alles gemonteerd!

Greetz,
Gavin!
 
Thnx, ik doe mijn best :) alleen duurt het gedoe met het blokje allemaal zo lang :(
Naja ff wachten tot SRC TT verhuisd is en dan word ie helemaal in orde gemaakt :)

Ben in ieder geval al begonnen met schuren van de velgen, die rand moet gepolijst worden, maar ik denk dat ik dat pas doe NA de meeting bij mij in de buurt, want heb nog maar een weekje als ik terug kom van vakantie :(

Greetz,
Gavin!
 
Vandaag voorkap bijna helemaal afgemaakt.. SR Stuurruit zit al op z'n plek. Alleen nog ff fatsoenlijke imbussen halen voor de bevestiging..
De gaten moeten nog iets groter gemaakt worden, want je ziet het racegaas er net niet achter zitten,
En zoals je kunt zien is me het aan de bovenkant bij die bobbel een beetje mislukt dus daar word een X uitgezaagd..

Ook is vandaag het frame gespoten, en de velgen worden morgen gespoten :)
Frame ziet supergeil uit!

Zal als de velgen klaar zijn effe foto's posten..

Groeten,
Gavin!
 
Uitlaat is inmiddels ook helemaal klaar. Uitlaat Antraciet gespoten, demper met carbonfolie ingepakt en alles in elkaar gezet, met dit als resultaat:
PFR.JPG






Morgen even op zoek gaan naar een figuurzaag voor de logo's en dergelijke uit te zagen. De carterkap moet nog voor de helft geschuurd worden en kan dan gepolijst worden..
Het blokje ligt nog steeds wat rond te liggen bij SRC maar word zo snel mogelijk in elkaar geflansd, was aan het wachten op voetpakking die ik inmiddels al heb gekregen :)
Nu alleen even kijken hoe ik het ga fietsen met de cilinder, want het werkte niet zoals ik verwacht had.. Maar komt allemaal wel goed :)

Groeten,
Gavin!
 
Weer wat foto's erbij.

de dingen zijn nog niet helemaal klaar, maar worden morgen in orde gemaakt :) Dus dit is een voorproefje :D

Dyonmetvoorproefkapje.JPG

Hier Dyon trots op zijn polijstkunsten :D! Is dus bijna af, alleen word de zijkant, de rand, zwart gespoten vanwege het rubber tussen de deksel en het carter.

ikmetvelg.JPG

Ik en mijn velg :D de rand is al geschuurd, moet alleen nog gepolijst worden!
voorproefjevelg.JPG


Dat was het voor nu even, morgen volgen meer foto's want dan word het grootste gedeelte ( voorvork, carterdeksel, velgen en kappen afgemaakt. )

Groeten,
Gavin!
 
Nog wat fotootjes:)

Frame.JPG

Mijn framepje, very nice colour, alleen niet zo goed te zien.. :(

Voorvorkpoten.JPG

Voorvorkpoten gaan polijsten, de eerste is hoe die WAS en de tweede is hoe die nu is, nog niet helemaal fijn geschuurd en gepolijst, maar komt aardig in de richting :)

Greetz,
Gavin!
 
Zo, ff een kleine update..
De scooter schiet aardig op, alleen het blokje niet :( Ben al 4 weken op de cilinder aan het wachten.. Maar hoop hem woensdag binnen te krijgen, en dan heb ik donderdag of vrijdag het blok thuis liggen, en kan die meteen eronder gezet worden.

De voorvorkpoten zijn in ieder geval bijna af, zijn al gepolijst komt alleen nog een carbon rand bovenaan.
Ikbezigaanvoorvork.JPG


Voorvorkhelemaalklaar.JPG


Ophoogstaaf is binnen en gemonteerd aan de achterveer, traanplaat spatbord en achterveer zijn al gemonteerd.
achterveerspatbord2.JPG


Velgen zijn al bijna helemaal geschuurd.. Ik moet van 1 velg nog aan 1 kant de randen schuren, zodat die gepolijst kunnen worden. De binnenkant en de buitenste rand van de velgen worden matzwart gespoten.
Nog geen foto's gemaakt, komen wel als ze klaar zijn.

De carterdeksel is ook al gepolijst, alleen de zijrand word nog zwart gespoten.
Carterdekselgepolijst.JPG


Volgende foto's komen als het blok binnen is en eronder hangt.

Greetz,
Gavin!
 
Het is een beetje in de soep gelopen.. De krukas pastte niet aan de vario kant, en het was de enige die ik kon krijgen..
Dus het Morini blokje verdwijnt en maakt plaats voor een watergekoeld piaggio blokje..

Ik begin zo snel mogelijk aan het project, en dan maak ik een nieuwe projectpagina aan..

Groeten,
Gavin!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top