SYM Jet70 bouwprojectje :)

Status
Not open for further replies.
limbo_aerox said:
heb in ieder geval nog nooit gehoord dat het niet mag.

tuurlijk mag het niet... zoals ik al zei, een zijstandaard is al illegaal.
je moet je scooter zo houden als dat hij origineel is, daar is hij op gekeurd.
Maar alsof ze ooit boetes geven voor zijstandaards etc, doe die verstevigingsstangen gewoon, kost het je 30 euro ofzo ALS ze ooit moeilijk gaan doen.
En aan de setup te zien ben je daar wel wat meer kwijt voor die boete :)
 
ja, Tinne heeft een keer SYM bruut opgevoerd, maar kon niet verder vanwege standaard krukas.. Nu kan ik een raceas krijgen dus kan het wat bruter maken :D

Ik ben er zowieso over aan het denken om hem alleen op meetings te gebruiken, en een keer door de stad te vegen :p
Dus niet voor dagelijks gebruik. Zal me dat van die stangen nog eens overleggen..
Want geen accu is geen begrenzer, aangehouden vanwege die stangen, boete voor stangen + rollerbank en dan ben ik de scooter kwijt..

Dus ik denk dat ik hem gewoon zonder stangen doe.. Misschien dat die tegen de tijd dat de scooter rijdt er alsnog opkomen, maar dat zie ik dan wel:D

Greetz,
Gavin!
 
Leuk project, maar een zijstandaard lijkt mij niet illegaal.

Sinds er een paar modellen scooters zijn dit met zijstandaard verkocht worden.
 
JusSeb said:
Leuk project, maar een zijstandaard lijkt mij niet illegaal.

Sinds er een paar modellen scooters zijn dit met zijstandaard verkocht worden.

als er standaard op een scooter een zijstandaard zit, is dat legaal, als je het erop zet is hij illegaal...
maar ONTOPIC: zal mooi worden!!! ;)
 
ja daar ben ik zeker van overtuigd :D

Iemand tips over hoe ik die vlammen het beste kan spuiten?
Ik was zelf aan het denken, ik heb al een paar vlammen uitgeknipt ( stocker ingescand en toen uitgeprint ), ik wou de stukken waar de vlammen komen eerst blauw spuiten, dan als het droog is die vlam nat maken en erop doen, en dan zwart eromheen.. en dan meteen de vlam eraf en dan hopelijk dat het blijft zitten..

Lukt dat denk je of kan ik het beter anders aanpakken?

Greetz,
Gavin!
 
nope, blok ligt nog uit elkaar..
Op metaal hecht het in ieder geval goed, heb resultaat gezien, en het is weerbestendig, dus..
Op kappen weet ik niet zo zeker, maja is gewoon lak, dus moet kunnen lijkt mij..

Greetz,
Gavin!
 
Moet je even op www.easyparts.nl kijken en dan zoeken naar chrome lak, daar staat die set ook bij..
En anders eventueel kijken of je dealer eraan kan komen, kost rond de 26 euro..

Greetz,
Gavin!
 
UPDATE:

heb besloten om de carterdeksel en het blokje niet te spuiten maar gewoon te polijsten, is me toch iets te duur 25 euro voor een beetje verf.. Heb ik ook andere leuke onderdeeltjes voor :D

Greetz,
Gavin!
 
weer een kleine update:)

Dit weekend komt krukas eindelijk binnen :)
Cilinder word vrijdag opgestuurd om uit te laten honen en te tunen. Zuiger word afgedraaid.

Blok is vandaag gesplit en word morgen gezandstraald en vrijdag gepolijst:)
Dus ik hoop de scooter over uiterlijk 2 weken draaiende te hebben!

Greetz,
Gavin!
 
Al iets meer foto's? Van je kappen bijvoorbeeld.. Of wat je van plan bent.. (fotosoepje..)
 
Nope helaas, nog niks van kappen, komen pas aan de orde als de scooter loopt en afgesteld is :)

Heb nu wel het frame HELEMAAL gestript maar geen foto waard vind ik.. Word wel morgen of overmorgen in de verf gezet, dan komt er wel een foto van als die klaar is :)
Ook de velgen worden een dezer dagen gespoten, volgen ook foto's van..
En natuurlijk van het blok als het klaar is, en als die onder de scooter hangt...

Dus in de loop van de week allemaal foto's :D
En kan niet fotoshoppen, dus kan er niet echt voorbeelden van maken, iemand die voor mij kan fotoshoppen? ( PM me even aub :) )

Greetz,
Gavin!
 
allready done :)
Nu even afwachten,

ik had een TNT clamp besteld een matzwarte voor een aerox, een korte versie ervan maar ben bang dat hij te ver naar achter komt te staan, en dat is niet mooi denk ik.. Maja even afwachten h:)

Greetz,
Gavin!
 
Vandaag krukas binnen gekomen, nu blijkt dat Rito geen volle raceassen maakt voor SYM:(, dus nu heb ik een gewone race as van Top Racing gekocht.. Ook was de zuiger binnen dus de cilinder kan uitgehoond worden en de zuiger kan afgedraaid worden..
Clamp is onderweg, nu ben ik dus bijna compleet :D

Blokje is bijna gestraald en word dan gepolijst, nu alleen nog lagers halen en krukas erin laten zetten..

Greetz,
Gavin!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top