SRC TT Special Pia SYM

Status
Not open for further replies.
UPDATE..

Vandaag eens begonnen met mijn frame uit elkaar te halen voor zover dat nodig was. Blok en veer zijn eronderuit, voorvork is eronderuit gehaald.

Nu krijg ik deze week de voorvork en de velgen, dus dan kan die voorvork meteen aangepast worden voor in het frame. Ook komt het blok er hopelijk deze week onder, want dat zijn de eerste dingen die ik in orde wil hebben. Dan komt het uiterlijk van de velgen, het blok en de voorvork, en als dat allemaal gedaan is kan de setup aangeschaft worden :) Dan heb ik ook weer meer geld ervoor!

In ieder geval nu ff wat foto's. Zal ook nog een paar maken zodra de andere onderdelen er zijn.

70160360.jpg

Mijn, voor zover dat nodig was, kale frame.

70160358.jpg

Mijn verwijderde onderdelen waarvan sommige dingen zoals remsysteem enzo niet meer nodig zijn. Het stuur en de tank blijven wel nog.

70160355.jpg

Mijn oude gestraalde Morini blok en mijn smerige nieuwe Piaggio blok.

Dat was het voor nu, meer foto's volgen binnenkort!
 
yep, blok word komende week schoongemaakt een gestraald, en daarna gepolijst. IS nu veel te vies om zelfs alleen al aan te raken :S

Maar goed, eerst schoonmaken, dan eronder hangen en dan pas de rest.
 
Ik heb zowieso al geen dag uitgekozen waarop die klaar moet zijn want het is bewezen dat ik dan vaker in tijdnood kom en fouten ga maken :p ( zie oud project.. )
Dus ik doe er lekker rustig over, wanneer ik zin en tijd heb doe ik er eens iets aan, en toe tot tijd, kan ik nadenken hoe ik wat wil gaan doen.
 
Ga aub niet je blok polijsten. Dat vind ik persoonlijk enorm lelijk. Voor de rest goed bezig :) Wanneer schaf je de c21 aan ?
 
Noem dan eens iets leuks wat ik ermee kan doen :)
Was eerst aan het denken om hem zwart te maken, maar dat is lelijk omdat de hele scooter al zwart is..

En die C21 scheen het heel erg goed te doen op MHR Team, Speed, EVO70 en Manston2.. En hij was niet echt duur, en origineel :D

Groeten,
Gavin!
 
De Sonic van Chiel heeft een zwarte carterkap, en een gestraald blokje :)

Ik was aan het denken om het blok en de carterkap te polijsten en dan om de carterkap een zwarte rand te spuiten zodat het toch nog verschil krijgt. En aangezien velgen en voorvork ook gedeeltelijk gepolijst en gedeeltelijk gespoten worden zal het effectje wel leuk worden:).

Of het blok stralen en dan de carterkap ook zo stralen en dan blanke lak erover. Ziet misschien ook mooi uit. Maar dat zie ik wel als die klaar is met stralen :)

Iemand anders misschien nog leuke ideeen? Moet wel bij de scoot passen.
 
Zwart blok, met gelokijste carterkap, en gepolijste velg met gzwartgespoten binnenkant?
Kan dat eens proberen, heeft wel iets, ziet dan misschien ook nog wel mooi uit..

Het ging me erom dat ik die onderdelen half wou polijsten en half wou spuiten, omdat de scooter ook al zwart was. En teveel zwart en 'chrome' ziet natuurlijk ook niet mooi uit.

Zowieso ook met blik op de toekomst, worden kappen misschien Parelmoer wit of dat kameleon blauw/groen. Met zwarte accesoires in plaats van zoals nu Chrome blauwe accesoires.

Weet iemand trouwens of die vliegwielkap in verschillende kleuren verkrijgbaar is?
Anders was ik aan het denken om een AC kap erop te zetten met luchthapper, gewoon voor de show :p

Greetz,
Gavin!
 
idd, spuit je blok gewoon.. bevalt het niet straal je het en ben je er vanaf :)
qua kleur is wit natuurlijk wel leuk (vind ik) maar wel zeer besmettelijk (gauw vies :r)
gepolijste randjes/tinten zou dan goed staatn 8)

succes ermee 8)
 
Heb eens na zitten denken de afgelopen week, omdat ik toch niks anders te doen had en nog niet verder kon gaan omdat ik nog steeds mijn voorvork en velgen niet binnen heb vanwege die klote slome TPG:S

Maar goed.. Ik wil de kappen toch een klein beetje bewerken, want ik kan de radiateur wel in de buddy flikkeren maar dan komt de lucht niet goed erdoor en ziet het nog steeds niet uit..

Beenschild wordt dus ook aangepast voor de airflow te verbeteren. Wil er van die strepen uitfrezen in een bepaalde golf met het beenschild mee. En de kap die voor de buddy zit waar ik nu allemaal gaatjes in heb zitten word verwijdert. De zijkappen worden aangepast, maar niet zo erg afgezaagd als Tinne toendertijd had. Wil het wel ongeveer zo uit laten zien want zag wel cool uit ( Als Tinne er tenminste mee akkoord gaat :p )! Hoe het precies afgezaagd word moet ik nog ff bekijken..

Ik heb nu als je van voren erin kijkt 4 gaten aan de zijkanten boven elkaar en 3 kleine gaatjes in de het midden op dezelfde lijn.. Nu wil ik ook net zoals in het beenschild strepen uitfrezen van grote gaten naar grote gaten, maar geen rechte strepen maar V-strepen ofzo, ziet ook wel goed uit. En dan heb ik meteen goede koeling van voren naar achter toe. Achterkant van Buddy is toch open dus dat zit wel goed.

Alleen nog ff Speedfight rad halen bij dealer en die erin fixen.
 
Zo, Speedfight radje gehaald.. Was al begonnen met aanpassen van de buddy, aan de onderkant zat een bult, die is er al uitgehaald!

Nu zat ik alleen weer met een volgend probleem. Mijn blok hangt er nog steeds niet onder omdat ik de afgelopen weken helemaal geen tijd heb gehad, ik heb geen KVS slangen en het reservoir is nog niet binnen. Dus ik kan niet verder werken jammer genoeg:(

RadSpeedfight.JPG

Moet nog even uitzoeken welke uiteindes voor welke slangen bedoeld zijn, en zonder KVS reservoir weet ik niet waar plek is voor het rad te plaatsen. Hij komt in ieder geval wel verticaal erin te zitten vanwege plaatsgebrek..
Voor de rest moet ik ook even kijken waar ik het beste stukken uit de buddy kan halen aan de voorkant zonder dat de stevigheid minder word.. Luchtdoorstroming moet ook goed zijn, ben alleen aan het twijfelen of de lucht dan wel goed koel is. En of het rad een beetje koeler blijft omdat hij precies boven de cilinder hangt.. Dan moet ik daar maar even een plaatje bovenhangen, zodat de buddy aan de onderkant dicht is en het niet zo heet word daarin..

Dinsdag zullen velgen, achterveer en voorvork binnen komen als alles goed is, en dan kan ik komende week daar al mee aan de slag.

Dan eens kijken hoe dik die voorvorkpen is ten opzichte van mijn oude voorvork, en of ik balhoofdlagers kan krijgen met die maat, anders word de voorvorkpen van de Runner afgedraaid en ingekort op maat van mijn oude stuurpen.

Updates volgen.
 
Vandaag kwamen er eindelijk 2 mooie grote pakketjes binnen :D De Runner velgen:D

Nu alleen nog even wachten op de voorvork, dan zorg ik dat die erin komt en dan komt het blok wel, kan ik het op 1 lijn met de voorvelg bevestigen, anders krijg iktoch verschil..

Morgen even het blok schoonmaken en de velgen schoonmaken.. FF kijken of ik al wat aan het blok kan doen, en anders moet ik maar wachten tot de voorvork er is, die hoop ik ook snel te hebben zodat ik verder kan :)



Worden weer wat oude onderdelen verkocht omdat ik weer iets nieuws wil, ondanks dat het nog niet gebruikt is:S

Chrome blauwe tnt-stuurtje gaat plaats maken voor zwart, carbon of wit racestuurtje..
Of ik doe het anders..
Wat vinden jullie van het idee:

eerst zou gepolijst blok, gepolijste velgen, gepolijste remklauwen, en gepolijste carterkap komen. Als ik de velgen nou eens wit spuit, het blok gewoon zwart en de carterkap wit met wat zwarte accenten erop. En dan de voorvork gewoon polijsten, blijft het mooiste, en dan de remklauwen ook een kleurtje geef, eventueel wit met zwarte accenten ofzo.. Zou dat uitzien? natuurlijk in combinatie met wit TNT stuur en clamp...

Weet iemand of die te krijgen zijn in het wit? Anders moet ik de spuitbus ook eens gaan richten op het stuurtje als het kan?
En dan gewoon alle bouten die nu blauw zijn wit maken..

Laat maar even weten wat jullie van het idee vinden.

Groeten,
Gavin!
 
Nope nog niks over bekend, maar die gaat er als het goed is ook niet komen voor mij.. Ik wil kijken voor een HRII, daarvan weet ik zeker dat het goed zal presteren..
C21 ga ik wel nog ff achterna, want ben benieuwd wat het voor een uitlaatje is :)

Hou jullie op de hoogte dan zodra ik wat erover weet..

Groeten,
Gavin!
 
Heb eens wat zitten photosoepen.. Voor de eerste keer best goed gelukt :D

Met het volgende als resultaat:
SYMWitteonderdelen.jpg


Zo ongeveer wou ik het hebben, vind alleen de voorkap niet heel erg mooi, maar kan zijn dat dat is omdat het niet echt goed lukte, misschien dat het wel mooi uitziet als het helemaal wit is..

Stuurtje wil ik wel wit hebben.

groeten,
Gavin!
 
ik denk wel dat die runner velgen een hele vooruit gan zal zijn :), enne over die c21, ik geloof dat ik er op SPMT 1 had gezien....die zag er erg karig uit :p maarja hoeft naruutlijk nix te zeggen.
 
Zo, ff update met foto's,

Onderdelenbijnacompleet.JPG

Blok + onderdelen, rad en velgen.

Blokonderdelen.JPG

De carterhelften, moeten nog flink schoongemaakt worden en worden waarschijnlijk zwart gespoten. De carterdeksel word dan wit met zwarte accenten.

Runnervelgen.JPG

Mijn velgjes :).. worden gestraald en wit gecoat..

Buddyseatinbeginfase.JPG

Ben al eens begonnen met aanpassen van de buddy voor het rad en reservoir. Nu alleen nog reservoir en slangen regelen en dan kan het rad gemonteerd worden in de buddy. Voorkant van de buddy word Hebo mannetje in het groot uitgefreesd..

Nu alleen de voorvork nog en dan kan alles aan de scooter gehangen worden :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top