afstellen moet je niet onderschatten is niet alleen de carb maar ook de overbrenging (drukveer,rolletjes,trekveertjes) en carb idd ook maar niet echt de luchtschroef en stationair schroef maar meer de hoofd sproeier, over uitlaat moet je ff vermelden welke cilinder je wilt halen en of dat het een hoogtoerige of laagtoerige cilinder is. Dat kunnen we inschatten als je laat weten welke merk en soort maar zeker welk materiaal (aluminium of gietijzer) nieuwe krukas is zeker aan te raden want als je met een 70cc mhr scheur cilinder gaat rijden is je krukas meestal na een paar weekjes aan gort. hoewel ik wil zeggen dat je het beste een doppler krukas kunt gebruiken is een nieuwe krukas installeren zon beetje het lastigste trucje wat je met een scooter blok kunt uithalen, dat zou ik zonder ervaring zeker afraden agz je makkelijker iets fout monteert dan goed. ik hoor het graag over je cilinder.
Hallo daar, Thanks for the reply.. het blok wat er nu in ligt is schijnbaar niet zo goed onderhouden.. ik heb 'm opengetrokken en de zuigerveren zijn toe aan vervanging, ook de pakking die aan de krukas kant zit is lek.
ook de zuiger is wel toe aan vervanging, cilinderkop is nog heel.. dus alleen nieuwe pakkingen, zuigerveren, en nieuwe zuiger nodig for now.
Wat betreft de cilinder waar ik naar zit te kijken als ''upgrade'' hier heb je alle info:
https://www.cityparts.nl/cilinder-m...0-sym-jet-euro-x-50-sym-shark-50-3113570.html
Voor de rest ben ik nog heel even het huidige blok aan het reviseren omdat ik met een bepaald budget werk, de naaldlager is ook nog in takt..
hij liep voorheen wel, maar starte alleen maar met carb cleaner, als ie vervolgens een nacht stil stond deed ie het weer niet.
Hij had ook bijna geen compressie, maar als ie eenmaal gestart was kon ik er ook prima mee rijden.
verder, zover ik weet is de vario ring eruit, en te zien en horen aan het ''bak en braad'' werk en de toeren heeft duidelijk iemand de ''toeren-info'' kabel doorgehakt.
Bedankt voor je input, ik stel het op prijs..
Ik hoor graag meer.
Met vriendelijke groet, P.A.