Sym jet 14 opvoeren naar 70cc

Lexa kom trikru

New Member
Hi, ben zelf echt noob dus van daar mijn vraag hier, wat heb je prc nodig om op te voeren naar 70cc. Heb zelf geel kenteken (50cc) maar kon geen 70cc kits vinden op internet die voor sym jet 14 geschikt zijn. Moet ik dan een ander (sym) merk kopen? En nog andere dingen die ik moet weten?
 
Advertisement - register to remove this

Ik vrees dat de cilinders tot 65cc gaan

Ja, dat klopt!

Voor een Euro 4, met het XS1P37QMA-2A (Sym) motorblok is er niks anders op de markt dan een 65cc cilinder.
En voor een Euro 5 met het nieuwe EFI motorblok is er nog niks bekend qua opvoeren, laat staan qua cilinder!

QMA motorblokken zijn nou eenmaal een brok ellende om op te voeren helaas!
Of deze nou van Sym of van een ander merk zijn maakt wat dat betreft niet uit, de geringe maat tussen het hart van de cilindertapeinden en de opbouw van het blok, zorgt ervoor dat een ''echte'' 70cc cilinder gewoonweg niet past!
 
Ok thx guys voor de info. Wel apart eigk want voor een model met de maat van een motorscooter zou je toch verwachten dat opvoeren veel makkelijker is ipv moeilijker maar zoals ik zei ben ik noob dus zal wel verkeerd denken haha.
Maar als 65 dan de max is hoeveel zou ik dan winnen qua snelheid? Heb ooit wel eens gehoord dat 70cc meestal wel rond de 80 kilometer per uur haalt en veel lekkerder versnelt maar hoe zit dat met 65cc?
 
Je top zal met een grotere cilinder sowieso nauwelijks hoger worden. Je wint er vooral tekkracht mee. Heb zelf nooit een 65cc 4t gehad. Wel 2t dan is het verschil echt heel groot. Met 4t zal het ook wel merkbaar moeten zijn
 
Ok thx guys voor de info. Wel apart eigk want voor een model met de maat van een motorscooter zou je toch verwachten dat opvoeren veel makkelijker is ipv moeilijker maar zoals ik zei ben ik noob dus zal wel verkeerd denken haha.
Maar als 65 dan de max is hoeveel zou ik dan winnen qua snelheid? Heb ooit wel eens gehoord dat 70cc meestal wel rond de 80 kilometer per uur haalt en veel lekkerder versnelt maar hoe zit dat met 65cc?
zou gewoon 65cc doen het is de enige optie
 
Je top zal met een grotere cilinder nooit hoger worden. Je wint vooral tekkracht mee. Heb zelf nooit een 65cc 4t gehad. Wel 2t dan is het verschil echt heel groot. Met 4t zal het ook goed moeten zijn
lk heb een sym jet 14 euro 4 en was dezelfde maar ben aangereden door een auto , ik had op mijn vorige jet 14 de 65cc er mijn laten opzetten en er moest zelfs een extra pakking tussen de cilinder anders de cilinderkop anders de cilinderkop , je 14 is inderdaad miserie om te voeren ik rijd nu verder als 3 jaar metsym jet 14 mijn vorige heb ik uiteindelijk gebouwd naar euro 3 met cdi van gebouwd naar euro 3 met cdi van gebouwd naar euro 3 met cdi van gebouwd naar euro orbit 2 met een kaske en ik mijn je toen mett 14 75kmh maar met electrische storingen,nu bleek dat het vliegwiel bij sym jet 14 een klasse anders is als bij de bklasse anders resulteert in onregelmatige waren dus goede tip om je vliegwiel en ontsteking sowieso al naar een bklasse dan volgende stap 65cc en een polini variosetje en een ecu met speedconverter en een afstandsbediening en dan ben je klaar om te vliegen , en je mag zeggen wat je wilt over sym jet 14 is echt fucktup om op te voeren maar ik ben altijd zeer tevreden geweest over het confort dat je hebt bij de jet 14 het is een baanvaste brommer en ziet er goed uit met wat kleine aanpassingen
 

Attachments

  • 20220106_155855.jpg
    20220106_155855.jpg
    198.1 KB · Views: 16
  • 20220106_163359.jpg
    20220106_163359.jpg
    318.2 KB · Views: 16
  • 20220106_155951.jpg
    20220106_155951.jpg
    224.9 KB · Views: 14
  • IMG_20180628_225233.jpg
    IMG_20180628_225233.jpg
    132.4 KB · Views: 13
  • IMG_20180628_225110.jpg
    IMG_20180628_225110.jpg
    199.5 KB · Views: 13
Back
Top