Een vloeibare pakking gebruiken op plaatsen waar brandstof doorheen gaat is meestal niet verstandig.
Waarom? Het ligt eraan welke type en/of merk je gebruikt hebt maar normaliter is het zo dat een vloeibare pakking meestal oplost door de brandstof. Het best is ook om beide (onder en boven) pakkingen te vervangen voor nieuwe papieren exemplaren.
Dus zowel op het motorblok zelf als de aansluiting van het spruitstuk.
Voorts is het ook zo dat het originele membraan van een inferieure kwaliteit is waardoor dit soort problemen al gauw kunnen ontstaan.
(meestal door het verwijderen van begrenzers..., klinkt raar maar is helaas een feit gebleken)
Ook is het plaatje nogal gauw op z'n eind. Op zich zijn het goede scooters maar dit is altijd al een bekende kwaal geweest van De Jet 50 en Euro X van Sym weet ik uit ervaring. Het is uiteraard geen verplichting maar het metalen plaatje vervangen voor een carbonnen exemplaar is wel aan te bevelen. Als het dan misgaat is de schade miniem aan de rest van het motorblok.
En wat het nu geweest is, is waarschijnlijk een combinatie van dingen, membraan wat niet meer goed functioneert met ook een gescheurde pakking wat valse lucht doorlaat waardoor het niet fatsoenlijk meer af te stellen is/was.
Voor nu ben je even gered maar de kans is groot dat er weer valse lucht aangetrokken gaat worden op den duur!