This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

sym jet 4 rx 50 compleet opvoeren

Status
Not open for further replies.

gears2525

New Member
Hallo iedereen, ik heb pasgeleden een sym jet 4 rx 50 gekocht. Dit is een euro 5 injectie motorblok (25kmph) en ik zou deze tot zijn maximale vermogen willen opvoeren. Ik begreep dat deze geen vaste varioring hebben maar een vario buis ( de scooter is nog niet geleverd dus heb hem nog niet kunnen opendoen om dat de checken) dus als dit zo is lijkt mij eerst een gladde vario buis te kopen een ecu lijkt mij dan het volgende en vroeg me af of dat uitmaakt van welk merk de ecu is, want heb een onbegrensde ecu van een 4t injectie paigio gevonden lijkt mij gewoon goed omdat het voor een 4t injectie motor is maar weet er niet al te veel van is ook mijn eerste scooter dus moet er nog veel over leren. Daarna vroeg ik me af of je van verschillende merken kon kiezen kwa onderdelen zoals een stage 6 koppeling met een malossi cilinder blok. En omdat mijn scooter een injectie blok is zou ik dan ook een injectie blok moeten kiezen als ik hem zou opvoeren, mij lijkt van wel kwa dat een injectie blok er totaal anders uitziet dan een normaal carburateur blok maar vraag het maar. Heb wel nog niet veel van dit soort hogere cc injectie blokken gezien (ik kijk hierbij naar 180 cc vooral) en nog helemaal geen die voor een sym jet 4 rx 50 euro 5 zijn, wordt denk ik nog niet gemaakt. Weet wel dat er van deze sym ook een 125 cc is dus altijd nog een optie omdat blok en de onderdelen voor die scooter te kopen en in mijn scooter te doen. Maar dat is een laatste optie als er echt geen andere mogelijkheden meer zijn om optevoeren.
 
Het is een lap tekst.
Probeer het iets leesbaarder te plaatsen.
ok zal ik doen
Post automatically merged:

Hallo iedereen, ik heb pasgeleden een sym jet 4 rx 50 gekocht. Dit is een euro 5 injectie motorblok (25kmph) en ik zou deze tot zijn maximale vermogen willen opvoeren. Ik begreep dat deze geen vaste varioring hebben maar een vario buis ( de scooter is nog niet geleverd dus heb hem nog niet kunnen opendoen om dat de checken)
Post automatically merged:

dus als dit zo is lijkt mij eerst een gladde vario buis te kopen een ecu lijkt mij dan het volgende en vroeg me af of dat uitmaakt van welk merk de ecu is, want heb een onbegrensde ecu van een 4t injectie paigio gevonden lijkt mij gewoon goed omdat het voor een 4t injectie motor is maar weet er niet al te veel van is ook mijn eerste scooter dus moet er nog veel over leren.
Post automatically merged:

Daarna vroeg ik me af of je van verschillende merken kon kiezen kwa onderdelen zoals een stage 6 koppeling met een malossi cilinder blok. En omdat mijn scooter een injectie blok is zou ik dan ook een injectie blok moeten kiezen als ik hem zou opvoeren, mij lijkt van wel kwa dat een injectie blok er totaal anders uitziet dan een normaal carburateur blok maar vraag het maar. Heb wel nog niet veel van dit soort hogere cc injectie blokken gezien
Post automatically merged:

(ik kijk hierbij naar 180 cc vooral) en nog helemaal geen die voor een sym jet 4 rx 50 euro 5 zijn, wordt denk ik nog niet gemaakt. Weet wel dat er van deze sym ook een 125 cc is dus altijd nog een optie omdat blok en de onderdelen voor die scooter te kopen en in mijn scooter te doen. Maar dat is een laatste optie als er echt geen andere mogelijkheden meer zijn om optevoeren.
Post automatically merged:

Zo
 
Yo kerel,
Het opvoeren van je injectiescooter wordt in ieder geval lastiger dan een scooter met een carberateur.
Als je grotere cilinders gaat monteren ga je je injector moeten aanpassen en soms ook de ECU, ligt aan het merk injectiesysteem.

Lees deze hele thread eens door: https://scooterforum.net/threads/4-takt-injectie-scooter-72cc.217254/

Daar leer je veel van over die injectieblokken. Gaat in dit geval om een GY6 blok, maar het principe is hetzelfde.
 
He dankjewel man ja heb het gelezen en vond daar een link naar onbegrensde ECUs voor Euro 5 en 4 scooters, zijn deze universeel denk je dat de onbegrensde euro 5 ecu op mijn scooter zal passen? Zo ja lijkt mij dat wel een goed begin om als eerste te doen.
 
Dat kan. Maar je moet wel een ECU kopen die specifiek voor je scooter is gemaakt, anders werkt het niet. Verder weet ik niet of een onbegrensde ECU veel doet buiten een iets hogere topsnelheid. Hij gaat zeker niet harder optrekken in ieder geval. Je scooter is dan ook niet meer rollerbank-proof misschien.
 
Ja alleen het probleem is op dit moment zijn er zo goed als geen opvoer-onderdelen voor mijn specifieke scooter, waarschijnlijk omdat het zoon nieuw model is dat niet vaak voorkomt denk ik. Wel erg veel onderdelen voor de ouder jet 4 maar weet niet of die op deze zulle passen, waarschijnlijk niet want dat was een euro 4 als ik me niet vergis en geen injectie. Kwam er wel vandaag achter dat de sym jet 4 op het platform van de euro 5 orbit 3 is gebouwd, een veel bekender model waar wel wat opvoer onderdelen voor zijn. Kon helaas niet vinden of deze ook samen dezelfde motor delen maar lijkt mij wel.

Hahaha nee klopt maar als ik voor een 180 cc ga gaat ie helemaal niet meer rollerbank-proof
 
Ik heb even snel gegoogeld maar ik kan ook niks vinden over motorspecificaties. Die rx 50 is inderdaad een redelijk nieuw model.
De kans is groot dat de onderdelen van de oudere Jet 4 modellen passen op het blok van de rx50, maar aangezien er weinig informatie bekend is kan ik daar niks over zeggen. Ik ben bang dat opvoeren een lastig taakje gaat worden voor je. Wanneer je uberhaupt 180cc wil monteren moet deze cilinder ook in het carter passen, anders gaat het sowieso niet. Maar wederom, er is geen informatie dus dat weet je niet vantevoren. En dan heb ik het nog niet eens over brandstofinspuiting etc. Ik zou een andere scooter kopen als je harder wil, en deze mooie RX50 misschien als daily driver houden. Loop je ook minder kans op een WOK
 
Ja zat ik ook nog over na te denken om te doen maar vin deze scooter veel mooi om 25 kmph te laten rijden, moet harder kunnen

Heb ook nog hard gezocht voor andere mensen met een RX50 maar helaas nog maar 1 gevonden, hem een bericht gestuurd of de zijne opgevoerd is maar lijkt mij stug als ik zo naar zijn brommer kijk.

Ga toch de onderdelen van de oude jet 4 proberen, moet normaal inderdaad wel lukken denk ik buiten de ecu omdat euro 4/5 andere ecu hebben denk ik dus pak nu gewoon zoon universele onbegrensde ecu voor het beste hopen. Mallossi onderdelen ook besteld geen 180 maar 70 om de beginnen. Ook grotere injector besteld van aliexpress.

Laat jullie op de hoogte als alles binnen komt wel nog een vraagje welke gereedschappen heb ik nodig om de carterkap eraf te halen?
Kan ik zien of ik dit heb of dit nog moet bestellen. Scooter is nog niet geleverd dus kan dit niet checken.
 
Oké, klinkt als een goed begin met die 70cc. Voor de carterkap heb je meestal een dopje 8 nodig en een ratel.
 
Ok bedankt, heb trouwens de exacte motor gevonden in de in de scooter de SanYang 50 EFI AIR 2V E5 het is een nieuwe motor en zit zoals ik al dacht ook in de nieuwste orbit 3 zijn bijna identiek voor alle onderdelen de rest lijkt allemaal van peugeot genomen.

Easyparts erg goede website per onderdeel kan je bestellen krijg je ook de technische tekening erg goed. Minder goed is dat de orginele ECU fuk*g 571 euro kost, niet normaal natuurlijk.

Maar heb 1 voor 200 gevonden (nogsteeds achtelijk veel vin ik maar ja) onbegrensd en universeel voor elke sym 50cc E5 de nieuwste modellen dus die hebben ook allemaal dit motorblok.

Links:




 
Oh dat is goed nieuws. Ja prijzen voor die injectie onderdelen zijn echt te gek. Helaas is de tijd van carberateurs en cdi’s doorzagen voorbij hahahaha
 
Hahaha ja klopt jammer dan moest je niet met poke dure ECUs zitten klooien, ik heb nog wat goed nieuws deze scooter is ongeveer precies hetzelfde op- tevoeren als de meer bekende Jet 14 E5 waar op dit forum meerdere threads zijn van gemaakt.

Ook achtergekomen dat op deze scooter ook nog een ouderwetse varioring in zit dus dat is toch ook al 5-10 kmph meer reken ik vroeger beter met 20kmph verschil soms..

Wel nog een vraag weet jij waar de blauw/witte draad zit in de kabelboom en voorwaar die dient en waar de kabelboom ligt.

Heb al op de technische tekening gekeken maar daar staan alleen maar kabels in zwart-wit en voor waar ze zijn maar daar ben je niks mee als je niet weet voor wat de kabel is.

Deze moet je blijkbaar doorknippen nog een restrictie blijkbaar.
 
Last edited:
Ik heb geen idee waar die kabel zit. Enige wat ik me kan bedenken is dat het een toerentalsensor voor de koppeling is, die dan indirect meet hoe hard je rijdt.
 
Status
Not open for further replies.