Opdrijven Sym Jet 14 4T 2022 (injectie )

Status
Not open for further replies.

david1975

New Member
Iemand ervaring met het opdrijven/begrenzen van een scooter 50cc Sym Jet 14 4T 2022 (injectie) klasse A.
Vario ring is reeds verwijderd.
Alle info is welkom.
 
Advertisement - register to remove this

Iemand ervaring met het opdrijven/begrenzen van een scooter 50cc Sym Jet 14 4T 2022 (injectie) klasse A.
Vario ring is reeds verwijderd.
Alle info is welkom.
( ja ik weet een laten reactie) Het is een hele puzzel. ik ben geen opgeleiden monteur ik heb mij zelf opgeleid dat moet je maar willen! En ik vertel niet snel mijn ervaring.

ik probeer het zo goed mogelijke te vertellen, ik leg het even zo uit dat het lijkt of je achter de computer zit en je computer is traag, oke? toe aan vervangende onderdelen ook al lijkt het of het nieuw is? je gooit Windows 10 er op wand dat zat er niet op, er stond windows 11 op dat was de software die waardeloos is.

Als 2 : je gaat de Hardware vervangen wand die lijkt goed aan de BUITEN kant, je draait het los je onderzoekt je probeert het uit je vervangt de voeding ( Carburateur )/( Injector). een groter injector helpt maar die 63cc van sym is nog niet genoeg, en die ecu moet onbegrensd zijn.

Ik rijd zelf op een jet 14 E4 bouwjaar 2018, en een andere La souris E4 4 takt 1300 euro nieuw prijs. maar die scooter die kan je heel hard laten rijden en dat is ook een injectie maar die kosten nog teveel voor wat ik daar aan heb gesleuteld tot die perfect loopt met een krachtige op trekt. ik zou zo even uitleggen wat de Setup is van de la souris (als mijn ervaring die misschien nuttige kan zijn van andere)en dat geld voor die sym scooters het zelfde eigenlijke elke ECU die in die scooters zit. ( de fabrikanten hebben alleen de software aangepast zo dat de zo genaamde (klant) bij de dealer blijft hangen en gek word van dat ge pip ge kniper van die motor lapjes. dus met andere worden 1 als je een grotere injector plaats, plaats je ook een groter cilinder als je weet wat je doet in het algemeen.

La Souris Setup :
standaard Gy6 blok normaal 50cc, standaard koppeling gy6,
1. Race Vario Naraku
2. injector pc60, 80cc to 100cc max van uit China leverbaar.
3. cilinder 105cc en de zuiger die er in hoort, merk loos uit China niet verkrijgbaar in Nederland, althans ik heb er naar gezocht hier in dit land,
niks verkrijgbaar.
Race nokkenas scherpe tand valt bijt beter! :p
tja en die uitlaat die heb ik doormidden gehaald met de flex dat was van binnen een hoop blokades veel om wegen voor dat de gassen er uit komen, dus daar heb ik maar een hole van gemaakt.

snelheid 90+/- km/u .

ik heb me verhaal gedaan, misschien is er iemand die het ook achter haalt heeft wat voor een bull . . . . .........
succes met sleutelen.


`` There are still ghost riders around us, maybe they are your neighbours! ``
 
Last edited:
Prachtig verhaal hoor...
Maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat we met een klasse A (25 km/u) scooter richting de 90 km moeten gaan!
 
Ik begrijp wat je zegt, die blokken die eronder zitten zijn juist gemaakt voor de (EU Wette) voor namelijk die E5 blokken, dat is voor namelijk het probleem wand vergelijkt met E4 was het nog alleen software en hier en daar een onderdeel wat vervangen kan worden, E5 is in de motor begrenst. een hoop geld uitgeven waar uiteindelijke het werkelijk prijs kaartje aanhangt, ik denk namelijk dat ze in de E5 scooter dat ze de transmissie hebben aangepast zo dat die koppeling een limit heeft bereikt wat ver onder de 6000Rpm komt, het rijd zich kapot, motor moet een verbranding kamer hebben dus met die injector waren ze makkelijker af, het hoeft niet gemengd te worden zo als een carburateur.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top