Sym allo 4t

almelosekevin

New Member
IK heb een sym allo die deed het opeens niet meer, nu heb ik de bougie vervangen en start ie meteen weer alleen valt ie meteen weer uit.
Maar als ik de luchtfilter er helemaal afhaal loopt ie stationair en rijdt ie goed, wat kan het probleem zijn lijkt me ook niet slim om zonder luchtfilter te gaan rijden.

Advertisement - register to remove this

Als de brommer beter loopt zonder luchtfilter is het brandstofmengsel te rijk.
Dus te veel benzine bij de aangezogen hoeveelheid lucht.

Dit kan dus 2 oorzaken hebben.

1. de sproeier is te groot.
  2. het aanzuigen van de benodigde lucht wordt verhinderd door een obstructie.
Aangezien de scooter goed liep en het euvel plots begon valt punt 1 weg want een sproeier kan niet ineens uit zichzelf groter worden.

Er is nog een derde mogelijkheid en dat is een probleem met de carburateur.
Zo zou het kunnen zijn dat de sproeier los zit en er meer brandstof word doorgelaten of een andere mogelijkheid, de vlotter/vlotternaald sluit de toegang van de vlotterkamer in de carburateur niet of niet goed af als de vlotterkamer vol zit, gevolg vloeibare benzine wordt geforseerd door de sproeier gedrukt.

Als de brommer beter loopt zonder luchtfilter is het brandstofmengsel te rijk.
Dus te veel benzine bij de aangezogen hoeveelheid lucht.

Dit kan dus 2 oorzaken hebben.

1. de sproeier is te groot.
  2. het aanzuigen van de benodigde lucht wordt verhinderd door een obstructie.
Aangezien de scooter goed liep en het euvel plots begon valt punt 1 weg want een sproeier kan niet ineens uit zichzelf groter worden.

Er is nog een derde mogelijkheid en dat is een probleem met de carburateur.
Zo zou het kunnen zijn dat de sproeier los zit en er meer brandstof word doorgelaten of een andere mogelijkheid, de vlotter/vlotternaald sluit de toegang van de vlotterkamer in de carburateur niet of niet goed af als de vlotterkamer vol zit, gevolg vloeibare benzine wordt geforseerd door de sproeier gedrukt.
Had de sproeier er al een keer uitgedaaid en weer goed derin gedraaid, maar toen ik de filter eraf had was de spons ook nat van benzine ook zo raar

Back