This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stukjes plastiek achter vario gevonden, wat is het? met foto!

Booster

Well-Known Member
Hoi,

Haal ik net mijn vario uit elkaar vind ik er tussen/achter 2 stukjes plastiek
lijken ergens afgebroken ofzo...

iemand enig idee wat het is of van waar het komt? :?

bedankt!!

 

Attachments

  • DSC02135.jpg
    501.4 KB · Views: 122
Is één van de drie geleiders van je gradenplaat die in je vario zit. Even kijken wat de oorzaak is waarom ze kapot zijn, als het alleen slijtage is kun je er gewoon 3 nieuwe inzitten.
 
dit zijn dus de enige stukjes die ik gevonde heb en op de graden plaat zit niets ,
kan het zijn dat er maar 1 in zat?
het is een nieuwe power 1 vario.

wat zou de oorzaak zoal kunnen zijn?
heb net ook een vastloper gehad...

Mvg
 
jezus...

dan moet het ook wel echt een klap hebben gehad.

Enn... dat zijn er trouwens 2 op de foto


het lijkt me stug dat er maar 1 in zat.

gewoon 3 nieuwe kopen.


Edit: oorzaak vastloper ook al gevonden?
 
Last edited:
ben er toch geen andere of stukjes ervan tegen gekomen, nieuwe rollen hadden na 2 weken al wel 1 vlakke kant...

de vastloper is waarschijnlijk veroorzaakt door een losgekomen circlips...
die zal wsl metaalmoeheid vertoont hebben ofzo...

mvg
 
moesten er nog redenen zijn die een circlips kunnen doen loskomen of gradenplaatgeleiders doen stuk gaan, laat het hieronder ff weten
zo kan ik dat ook nakijken..

9||69||69||6
 
zou best kunnen
heb pas nog een dikke laag v-snaar eruit geblazen...
die was ook pas nieuw maar na 2 weken lag er al een dikke laag poeder in men overbrengingscarter...
 
mits hij nog maar 2 weken oud is en geïnstalleerd werd door de dealer denk ik niet dat het dat zal zijn...
was ook zeker goed gemonteerd, heb het met de handleiding gecheckt tijdens het dementeren...
 
dementeren is niet zo best

Maar idd, op de foto staat 1 geleider, dus zouden er nog 2 hele in je vario moeten zitten. Tevens kan een v-snaar wel wta poeder geven als die nieuw is want dan is hij stug en wordt hij ingereden. Weet natuurlijk niet om hoevele poeder het bij jou ging
 
over die rollen: heb je niet gewoon van die goedkope troep-rollen? Had ze ook een keer, na een paar weken spatte 1 van de rolletjes zelfs gewoon uiteen.
 
dat waren rollen die bij de p1 vario zaten van 6.5 gr
die waren wel veel te zwaar, of dit heeft alles kapot gedaan of de bromboer heeft de vario verkeerd in elkaar gezet...
 
nu loopt hij perfect trouwens..

setup=
Mbk booster ng
DR50
P1 vario met nieuwe geleiders en 4.7gr rollen (na inrijden een maatje lichter)
gele druveer malossi
athena snaar
hebo verstelbare koppeling (veertjes weet ik niet)
onbegrendse sito
de rest orgineel...