Stroming van water in de Radiator

Lieuwe

Super User
Ik heb een Aerox Rad op mijn ZipSP gemonteerd, ik heb deze in de originele positie geplaatst. Achteraf gezien was het beter om de rad op zen zijkant te leggen. In die positie is de rad beter te plaatsen tov de kappen en is er meer doorstroming van rijwind.

Dit is opzich niet zon probleem om de rad op zen zijkant te leggen, maar ik vraag me dus af of het water dan wel in de complete rad komt.

Voor de duidelijkhied heb ik even wat pics bewerkt zodat jullie een beter beeld van mijn ideeen krijgen.

Foto1: Zo zit de rad nu dus .. water stroomt gewoon goed er door heen, van boven naar beneden.

Rad1.JPG


Foto2: Ik ben dus bang dat dit gaat gebeuren als ik de rad op zen zijkant leg .. het water komt alleen maar onder in de rad.

Rad2.JPG


Foto3: Ik hoop dus dat het zo gaat .. als dit klopt ga ik de radiator op deze manier monteren.

Rad3.JPG


Deze vraag is dus bedoelt voor de mensen die kennis hebben van de waterstromingen binnen de radiator :D
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij gaat het water kriskras door die radiateur heen, dus maakt het niet uit hoe je 'm zet.

Zoiets dus:
|
---------|
|---------
---------|
|---------
---------|

Duidelijk he ;)
 
In principe is een rad zo gemaakt dat het water door de hele rad gaat, dus zou het niet uit moeten maken hoe je hem positioneerd.
Het probleem zal denk ik zijn om je hele koelsysteem met de rad in de positie die jij wilt geheel zonder lucht te krijgen.
 
en zo is het ook bij een ser rad, dus al die pijltjes die op die plaatjes staan is beetje onzin :D

en als je een radiateur op zn kant legt geeft hij veel minder goede koeling omdat vloeistof het beste afkoelt als het van boven naar beneden moet stromen
 
Back
Top