Streetmagic Knuckle

knuckle

STREETFIGHTER MEMBER
Heeeeeeel lang geleden ben ik een keer met m'n neef naar Lommel (België) gegaan omdaar een keer te gaan minibiken.
Daar aangekomen bleken die minibikes wel heeeeel erg mini te zijn (of ik te groot).
Maar ze hadden ook polini crossers met wegbanden erop, ala supermotards maar dan 10x kleiner.
Na enkele keren geweest te zijn, kon ik toch zeggen dat we aardig verslaafd waren geraakt aan al dit indoor gecross.

Omdat er ook enkele gasten reden met streetmagics, was het idee onstaan om er zelf ook een aan te schaffen.
Zo gezegd zo gedaan. Deze wat aangepast om hiermee toch een beetje mee te kunnen spelen.
Maar na een jaartje wilde ik wat snellers, en zo ben ik gekomen op het idee om een streetframe tebouwen met een mina blok eronder.

Na wat zoekwerk had ik een frame gevonden en het ozo leuke bouwen kon beginnen. Om het blok netjes onder het frame te krijgen een homemade subframe gemaakt en deze laten poedercoaten.




Omdat ik de carb naar achter wilde hebben en niet met een wig o.d. wilde werken heb ik een homemade spruitstuk gemaakt

dU232666.jpg


Het mina ddblok had ik uitgerust met een : Hebo ac 70 cc vlinder
delorto 19mm phbg
Malossi overrange
Malossi wingbell
Hebo clutch

jVj32715.jpg


De kappen had ik niet en moest hier dus wat op verzinnen. Ik had ondertussen mijn buurman ook verlekkerd met het indoorracen en hij wilde mijn "originele" street overnemen.
Van deze street heb ik de kappen geleend om hiervan mallen te maken. @work heb ik de mogelijkheid om met de meest verschillende soorten materialen te werken. En had deze kappen dus gemaakt van carbon.
De voetsteunen had ik niet en moest deze dus ook zelf maken. Deze heb ik meteen maar verder naar achter geplaatst omdat je op een street al in een schijthouding zit. Deze uiteraard ook laten poedercoaten evenals de carterkap. Wat Heidenau rubber om de velgen met een Sebac achterveer om het af te maken.

fP732790.jpg


Een originele voorvork van een street is al de grootste bagger, maar die van mij was helemaal niets meer. Dus maar weer hobbyen om een rvs exemplaar te maken, uiteraard vast. Dit is toch niet nodig als je alleen maar indoor rijd.
Een oversized Braking remschijf met een brembo klauw moest voor het nodige remvertraging zorgen.



Enzo heb ik weer een tijdje rondgereden.


Omdat ik op het werk een aanvaring met een machine heb gehad, en mijn vingers dus zwaar de puree waren (letterlijk en figuurlijk). Moest ik met dit alles ff stoppen. Na enkele operaties had ik weer een groot deel van de functies terug en kon weer langzaam gaan rijden. Niet dus, ik mistte teveel kracht in mijn hand om nog redelijk te stoppen. Om dit op te vangen heb ik een 4-zuiger Braking remklauw gemonteerd met een 250 mm zwevende remschijf. Dat kwam al in de richting.

mhq32907.jpg


En omdan maar in stijl te blijven en om te proberen ofdat m'n schijf niet te heet werd een Braking wave schijf gemonteerd.

Gd432983.jpg


Doordat de carb naar achteren staat, gooide m'n achterwiel deze altijd vol met allerlei rotzooi, om dit tegen te gaan heb ik een tyrelicker gemaakt. Uiteraard ook weer van carbon.

GdQ33037.jpg







Na een tijdeje ging ook dit weer vervelen en heb ik maar besloten om 'm lc te maken. Ondanks de voor mij grote nadelen. Netjes warmrijden, maar het allerbelangrijkste, wij mogen geen koelvloeistof, en in de winter is dit dus niet echt prettig.
Na het nodige pretspul uitgzocht te hebben, moest ik ff wachten tot dit binnen was. Dan maar beginnen met de waterpompdeksel te polijsten.

qHN33086.jpg


Een radiateur voor de nodige koeling

CEi33178.jpg


Ik wilde de radiateur in een carbon ophanging maken, zodat deze wat meer beschermd was bij een crash. Om de mal te maken eerst maar een alu frampje gemaakt om te kijken of het allemaal past. Want als je eenmaal een carbon produkt klaar hebt kun je 'm niet meer vervormen.

2as33228.jpg


Dit is dan de uiteindelijke carbon ophanging met rad erin.

Pm433272.jpg


Toen ik al het pretspul binnen had en daadwerkelijk kon gaan ombouwen heb ik maar op gepaste wijze afscheid genomen van mijn ac-tje

0zY33316.jpg


Dit is tie dan geworden nadat ik 'm heb omgebouwd.
Hebo Manston 2 "bewerkt"
Hebo 12mm krukas "uitgebalanceerd"
HPI binnenrotor variabel
Mina dd blok "bewerkt"
Samba competition uitlaat
dellorto 19mm phbg
Malossi overrange
Malossi wingbel
Malossi primair
Hebo 107mm clutch
tp nardo vertandingsdeksel





Hy533365.jpg


ZQr33408.jpg


En dit waren een van de eerste meters. Op pottendijk in emmen, thanks to inne voor het maken van de foto.

N4P33440.jpg


Doordat de vork "vast"is en dus niet kan bewegen, had ik veel problemen buiten. Thanks to een goede vriend heb ik een voorvork weten te bemachtigen van een Honda 125 Grandprix racer. Deze was al geserviced bij WP en heb ik hier dus nog geen omkijken naar. Wel uiteraard naar de afstellingen.

9dR36656.jpg


Om de vork te kunnen bevestigen heb ik een kroonstuk laten maken. Deze is cnc gefreest en is geheel van alu, dus ook de pen!

KsG35805.jpg


Doordat het kroonstuk cnc gefreest is kon ie natuurlijk ook een stuk lichter.
Dus aan de onderkant is er een flink stuk uitgefreest.

4zG36901.jpg


Omdat ik geen cross stuurtje meer wilde, maar clip-ons, heb ik deze maar gebruikt. Ze komen van een 600 en heb ze een klein beetje aan moeten passen. Uiteraard ook weer met homemade alu einddoppen.

G9q36946.jpg


Zo ziet het er dan uit als alles gemonteerd is

38A37126.jpg


Doordat de wielen van een 125 groter zijn (17inch) paste de remklauw niet. Hier moest ik dus ook zelf weer een remverankering maken. Deze is geheel van alu en is conventioneel gefreest. Daarna heb ik 'm nog eens lekker met de polijstborstel gekieteld.

anH37210.jpg








Ik liep al een tijdje met het idee rond om de street ook eens optisch te veranderen. Die carbon kappen zijn natuurlijk wel mooi (als je ervan houd) maar iedereen reed met dezelfde kappen.
De onderdelen voor een street zijn al niet makkelijk aan te komen, laat staan andere kappen.
Dan is er dus maar weer een oplossing: zelf maken.
Eerst wat tekeningen e.d. gemaakt om een beetje een idee tekrijgen.
De Yamaha M1 van Rossi heb ik als model genomen en na de maten wat gereduceert te hebben had ik de uiteindelijke versie.
Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wilde aan het frame niets veranderen, en de kap moest gewoon zo passen. Dus om iets optisch en iets technisch samen te voegen, gaat veel tijd en moeite inzitten.
Via die goede vriend weer een oud streetje tevoorschijn getoverd en kon hier alvast beginnen om de mal zijn vorm te laten nemen.
De mal heb ik gemaakt van P.U.R. schuim. Iedereen kent wel de gebruikelijke bouwschuim, maar deze is wat harder. Deze kun je ook gewoon in schroeven, hameren, beitelen, vijlen. En dit is ook wat ik week in, week uit heb gedaan.
Totdat dit model eruit kwam.

xst37402.jpg


T8X38056.jpg


Toen ik het model goed genoeg vond, heb ik nog verschillende avonden lopen plamuren en weer schuren om de mal lekker glad te krijgen.
Omdat ik niet genoeg ervaring heb in het polyestheren, heb ik 'm weggebracht naar mensen die dit wel kunnen. (lees proffessionals)
Deze wilde eerst een laag polyesther op de mal smeren, mocht ik 'm weer glad schuren. Ja en bedankt he.

Du838199.jpg


Kon ik dus weer gaan schuren. Na weer uren, avonden geschuurd te hebben en zo simpel geworden als een natte zeespons ofwel spongebob, wastie klaar.
De mal hebben we naar een spuiter gebracht die 'm wel in de double d lak wilde zetten. Dit is een speciale lak voor mallen.
Na een weekje hierop gewachte te hebben, kon ik 'm ophalen.
Het kost je dan ook wel wat maar dan heb je ook wat. Ik vond 'm superstrak geworden.

c8a38463.jpg


cfP38767.jpg


wU839023.jpg


Dit is nog maar de positieve mal. Nu moet er nog een negatieve mal gemaakt worden om het uiteindelijke produkt in te kunnen maken.
Zoals ik al eerder zei heb ik dit laten doen door mensen die vaker dit soort werk doen, en ook wat meer gespecialiseerd in motor kappen en kuipen.
Dat bleek ook wel, want het uiteindelijke kap is superlicht en ontzettend sterk.

gXZ39177.jpg


Ik had bij het eerste produkt wel wat tegenslag verwacht. Maar alles klopte perfekt. Het paste over het frame, de uitsparingen van de tank en bevestiging klopte. Nu was nog de vraag: Hoe zou het rijden? Kan ik nog wel goed erop zitten? Kraakt of piept het?
Dus ben ik zo gewoon gaan rijden, ongespoten zo op de gelcoat.

jOX39428.jpg


Het rijden was wel ff wennen, ik had gewoon teveel tegelijkertijd verandert aan de street.
De voorvork,de clip-ons en nu ook nog een ander zitje. Maar na verschillende keren mag ik wel zeggen dat ik een heel eind gewent ben.
En omdat nu toch alles goed bleek te zijn heb ik 'm laten spuiten.
Dit natuurlijk ook in de Yamaha M1 Rossi kleuren.


{! tadatadatadaaaaaa

eFw39669.jpg


Lc239710.jpg


Dit is tie dan geworden, vind 'm nog mooi ook, haha.
Ben nu nog momenteel bezig om een kuip te maken, maar daar later meer over. Ik ben er nog niet over uit of ik een volle kuip erop zet of een streetfighter kuipje.
 

Attachments

  • CIMG1391.JPG
    CIMG1391.JPG
    671.4 KB · Views: 432
  • CIMG1393.JPG
    CIMG1393.JPG
    665 KB · Views: 192
  • CIMG1394.JPG
    CIMG1394.JPG
    685.5 KB · Views: 198
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet er heel mooi uit Knuckle, Complimeten.
Maar wat een werk joh, al die kappen zelf maken, pfff
Kun je die kap niet in de productie brengen oid?

Gr Tim
 
Last edited:
Volgens mij is die nog niet klaar met zn pagina, op "het andere forum" staat die er al uitgebreid met een hele vette achterkap, maar dat zien jullie denk ik later wel :)
 
Back
Top