Street magic Vet maken.....

Status
Not open for further replies.

blacklabel

Well-Known Member
hallo

ik heb een paar vraagjes voor jullie:
ik heb nu de volgende spullen onder m'n magic liggen:
- Hebo alu 70cc (verhoogde uitlaatpoort)
-Yasuni R
-19 mm Dell (ook iets afgewerkt)
-primaire polini vertanding
-polini evo membraam
-polini v-snaar

Dit rijd al best wel relaxt maar het kan nog een stuk harder hoop ik.
Maar ik weet alleen nog even niet hoe? ik dacht aan een andere vario + koppeling.
Maar ik weet niet of dit erg veel uitmaakt.
Weten jullie misschien de setup van de street magic's die races rijden?
En waar je al die onderdelen vandaan haalt.
alvast bedankt...
 
Advertisement - register to remove this

koop idd een andere vario en koppeling. Hebo is een goede keuze.
Met een andere vario heb je beter toerenverloop en ga je iets sneller gaan. Een andere koppeling zorgt ervoor dat je iets beter gaat optrekken.
 
als je meer topsnelheid wilt denk ik dat je veel bereikt met een andere uitlaat. kijk eens naar een c16 bijvoorbeeld. ik weet alleen niet wat er te krijgen is voor dat soort scooters dus pin me daar niet op vast.
 
c16 is er helaas niet voor morini. Maar deze zijn redelijk makkelijk om te bouwen. Twin had er ook 1 op almelo onder een straatmagie hangen
 
De streetmagics van de racers hebben geen morini blok.
Je kan beter een ander blok ond je street monteren dan kan je vetter gaan...:)
 
Originally posted by JaguaRox
De streetmagics van de racers hebben geen morini blok.
Je kan beter een ander blok ond je street monteren dan kan je vetter gaan...:)

Maar is er dan ook iemand die weet hoe je er een ander blok onder hangt? En welk blok is dan een aanrader? En waar haal ik deze vandaan?
 
Originally posted by JaguaRox
De streetmagics van de racers hebben geen morini blok.
Je kan beter een ander blok ond je street monteren dan kan je vetter gaan...:)

streetmagic racers hebben een moriniblok
 
Ok, dit is wel een redelijk setupje:

Maak hem somehow LC (past een morini waterpomp gewoon?)
Hebo Alu NG en laat deze stevig tunen (als deze er voor streetmagic is, voor normale morini iig wel)
Malossi MHR uitlaat of iets leuks van mina
21mm oid + kartfilter
andere vertanding (kweet zo niet welke)
kwa vario/poulies weet ik neit pcies, zul je ff moeten kijken wat het beste is en past.
 
Last edited:
Saint; er is een MHR70-pijp voor Street Magic...

Bij grotere carb. een Minarelli-spruitstuk monteren... Hier moet je wel een verloopplaat voor maken... Dus aan de ene kant monteren op carter, de andere kant spruitstuk...
 
ok, hier een compleet lijstje, waar je het vindt moet je ff zoeken:

Als je AC neemt, neem dan de HEBO HR4000111 (alu cili, beter als de malossi giet) en laat deze tunen

Als je ombouwt naar LC moet je een koelvloeistofpomp van een andere Morini scooter (Formula50 oid) zien te vinden en kijken of deze past/passend te maken is. En ergens een raditeur plaatsen, koelvloeistof slangen kan je het beste bij een autoonderdelenshop halen, das neit sow duur en die zijn goed!
Dan wordt het de volgende cilinder:

HR4000105N HEBO NG (met vlinderpoort + losse kop) en laat deze tunen

Rest van de setup is hetzelfde voor zowel AC als LC:
Uitlaat: Malossi MHR 70 (of iets van C16 van een mina aangepast voor je streetmagic ala Twins)
Membraan: 2711817.C0 Malossi VL14
Spruitstuk: 215.0400 Polini voor 21mm
Carb: 21mm Dell Ortho of Malossi (als deze korter is als de Delli, anders zonde van het geld)
Luchtfilter: Kartfilter van Twins oid
Achterpoulie: 244.560 Polini Speeddrive
Vario: HR5050110N HEBO of 51-9994 Malossi Multivar Sport
Halfpoulie: geen idee, misschien voldoet standaard, anders zul je moeten kijken wat past
V-snaar: geen idee, als de standaard lang genoeg is deze nemen, anders zoeken naar een iets langere
Vertanding: 67-11050 Primaire as Malossi of iets anders, geen idee wat het beste is
Ontsteking: als de ontsteking begrensd is, deze: 55-9679 TC Unit Malossi of eventueel een HPI oid (laten) aanpassen voor je streetmagic (weer net als de Twins streetmagic)

Nou, dit was het pretlijstje wel sown beetje, hoop dat het duidelijk is:)
Mocht het er ooit komen wil ik wel pics zien!

[Edit]Bart, dat van die MHR Pijp wist ik, maar misschien voldoet die niet en is het beter een mina pijp te nemen en deze aan te passen)[/Edit]
 
Originally posted by $aint
Carb: 21mm Dell Ortho of Malossi (als deze korter is als de Delli, anders zonde van het geld)

21mm DO is niet verkrijgbaar in aangepaste uitvoering... Alleen een 19mm MHR Team is korter [en tegenwoordig helemaal achterlijk duur]...

Onzin dus :)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


21mm DO is niet verkrijgbaar in aangepaste uitvoering... Alleen een 19mm MHR Team is korter [en tegenwoordig helemaal achterlijk duur]...

Onzin dus :)

ok:) en zo leren we elke dag weer iets:)
 
Ik heb nog niets gelezen over een krukasje, of toch tenminste nieuwe lagers.
Ik weet wel niet welke goede assen er voor de streetmagic te verkrijgen zijn.
 
Originally posted by sprinter
Ik heb nog niets gelezen over een krukasje, of toch tenminste nieuwe lagers.
Ik weet wel niet welke goede assen er voor de streetmagic te verkrijgen zijn.

:eek: oeps, helemaal vergeten:)
C3 Lagers zijn er iig, voor C4 moet je ff SKF bellen ofsow.
Wat betreft krukas, er is er iig 1 van Polini, maar die is niet volrond en moeilijk te vinden. Die van Malossi is volgens mij ook niet volrond (iemand die dit kan bevestigen?) en die van Rito weet ik niet. Verder ken ik geen andere krukassen voor Morini.
 
Originally posted by $aint


:eek: oeps, helemaal vergeten:)
C3 Lagers zijn er iig, voor C4 moet je ff SKF bellen ofsow.
Wat betreft krukas, er is er iig 1 van Polini, maar die is niet volrond en moeilijk te vinden. Die van Malossi is volgens mij ook niet volrond (iemand die dit kan bevestigen?) en die van Rito weet ik niet. Verder ken ik geen andere krukassen voor Morini.



Past allemaal niet!
Jij denkt dat het dezelfde as is dan van katana, maar dit is NIET zo.

Als je wél zeker weet dat het voor streetmagic is, dan geef maar eens wat bestelnummers, ben nl. ook geinteresseerd.

Er zijn voor zover ik weet geen fatsoenlijke krukassen voor streetmagic, alleen wat imitatie vervangers voor de originele. Daar zitten we dus niet op te wachten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top