Std Scooter trekt slecht als hij warm is?

SNap

Well-Known Member
Hey nadat ik mijn scooter weer helemaal origineel gemaakt heb leek hij weer goed te rijden.
Alleen als de scooter warm begint te worden gaat hij gigantisch slecht trekken (lage toeren) en dan bij de 60 komt hij weer op gang (net zoals met te zware rollen) alleen als hij koud is gaat hij gewoon goed.

Afstelling Carb kan het daaar aan liggen (zit sproeier 80 in, luchtschroef 1,25 slag open, bougiie is wel vrij donker)

Of ligt het aan rollen afstelling, drukveer (malossi wit) of trekveren?
 
Advertisement - register to remove this

Ja maar het is alleen met een warme motor :?

En de drukveer is volgens mij nog niet zo oud, misschien een paar honderd km.

Nog wat; als de motor warm is blijft hij ook niet goed stationair lopen, en als hij koud is wel....waar ligt dit aan? Niet toevallig een te grote sproeier?
 
dat kan het nog weleens zijn, want eerst had ik hem 1,5 slag open toen liep ie nog goed. Daarna heb ik hem anders gezet en toen ging het minder..ga ik zo proberen.
 
Originally posted by SNap
dat kan het nog weleens zijn, want eerst had ik hem 1,5 slag open toen liep ie nog goed. Daarna heb ik hem anders gezet en toen ging het minder..ga ik zo proberen.

had je dat niet eerder kunnen bedenken, als je iets verranderd en daarna loopt het kut, verrander je het tog weer terug :?
 
ja maar ik had nog meer veranderd, dit is het trouwens niet.

Nu heb ik steeds als hij koud is als ik gas geef dat hij wegvalt...dus toch maar weer terug zetten en eens andere rollen gaan proberen.
 
Grotere sproeier en je probleem is opgelost ...
als hij warm wordt gaat je choke uit, dus minder benzine.
benzine heeft ook als doel je cilinder te koelen, dus een grotere sproeier.

Dan gaat hij wel 'stotteren' als ie koud is maar da hoort zo he, als je em dan warm heb gereden (twee straatjes) gaat ie vast goed! Volgens mij kan het niet aan je luchtschroef liggen, anderhalve slag open is goed, en aan je rollen al helemaal nie...

Probeer maar.
GreetZz
 
Originally posted by runeej
Grotere sproeier en je probleem is opgelost ...
als hij warm wordt gaat je choke uit, dus minder benzine.
benzine heeft ook als doel je cilinder te koelen, dus een grotere sproeier.

Dan gaat hij wel 'stotteren' als ie koud is maar da hoort zo he, als je em dan warm heb gereden (twee straatjes) gaat ie vast goed! Volgens mij kan het niet aan je luchtschroef liggen, anderhalve slag open is goed, en aan je rollen al helemaal nie...

Probeer maar.
GreetZz

Hoe lang blijft jouw choke erop hangen dan? Zo'n autochoke gaat vrij snel uit, en ik neem aan dat ie met 'warm', bedoelt na enkele kilometers te hebben gereden...
 
Originally posted by hebo-aeroxje


Hoe lang blijft jouw choke erop hangen dan? Zo'n autochoke gaat vrij snel uit, en ik neem aan dat ie met 'warm', bedoelt na enkele kilometers te hebben gereden...

hmmz dat probleem had ik ook vaak bij mijn standaard scooters, meestal grotere sproeier en het was weg ..... zal bij SNap wel anders zijn dan :) en mijn shoke zet ik pas uit als ik da wil :)
 
heb ik ook met men neo's toen ie nog strd liep hij trok voor geen meter als ie warm is voral gaar als je 80 km rijd dan is er geen houden meer aan hij trekt heel slecht.
 
geen :( ik moet er maar mee leren leven :(

ze zijden me dat me zuigerveren veel te veel gingen uitzetten als ie zo warm werd en dat ze dan te veel tegen me cilinder wand aan gingen schuuren en dat ie darom zo gaar deed
 
Last edited:
Originally posted by ramle
geen :( ik moet er maar mee leren leven :(

ze zijden me dat me zuigerveren veel te veel gingen uitzetten als ie zo warm werd en dat ze dan te veel tegen me cilinder wand aan gingen schuuren en dat ie darom zo gaar deed

uuh als dat zo zou zijn zou je cilindertje zo naar te tiefes zijn volgens mijn....

btw, mijn (std) amico trekt ook een stukkie minder als ie warmer is. En, als tie heeel warm is, ook minder stationair.

Maar bij mijn valt het wel mee dus ik doe er ff nix aan. :rolleyes:
 
Back
Top