Startprobleem

beta_ark112

Beta_Ark
Af en toe wil mijn scooter niet starten, als ik hem bijv. een nachtje in de garage heb laten staan.
Het komt er dus op neer dat ie niet aan wil als hij koud is.
Als ik hem eenmaal aan de praat heb en hij warm is dan start ie zonder problemen.

Ik heb wel is gehoord over valse lucht trekken, maar dit lijkt mij sterk aangezien ik heel het spruitstuk heb nagekeken en hier niets aan te ontdekken viel.

Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,

San
 
Advertisement - register to remove this

beta_ark112 said:
Af en toe wil mijn scooter niet starten, als ik hem bijv. een nachtje in de garage heb laten staan.
Het komt er dus op neer dat ie niet aan wil als hij koud is.
Als ik hem eenmaal aan de praat heb en hij warm is dan start ie zonder problemen.

Ik heb wel is gehoord over valse lucht trekken, maar dit lijkt mij sterk aangezien ik heel het spruitstuk heb nagekeken en hier niets aan te ontdekken viel.

Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,

San

Valse lucht komt niet altijd alleen van spruitstuk, kan ook van keringen en pakkingen komen. Bijvoorbeeld cilinder is niet goed vastgedraaid. Maar vaak is het dat je scooter te weinig benzine krijgt als ie koud is, of vlotterbakje lekt langzaam leeg van je carb. Bij mij is dit geen van alle aanbod en zit ook met zelfde soort probleem. Alleen bij mij krijgt ie genoeg benzine. Soms kan ik gewoon een kwartier staan kicken ook al is mijn bougie zeikend nat
 
Back
Top