startprobleem piaggio velofax

wimcop

Well-Known Member
Ik heb een piaggio velofax (klasse A) met automatische starter. Deze laatse blijkt niet meer te werken.
Indien ik 12V op de spoel van de startrelais aansluit, werkt de startmotor.Startrelais werkt dus! Probleem is dat ik voor de startknop reeds geen spanning krijg. Waar kan ik eventueel een elektrisch schema raadplegen op het internet. Komt de spanning via het sleutelslot?
Hoe kan ik de verbindingen van het stuurslot blootleggen?
Alvast bedankt voor uw reactie!
Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

de spanning voor het relaisspoeltje komt via het stuurslot.
De hoofdstroom voor de startmotor komt rechtstreeks van de accu.
Om bij je stuurslot te komen zul je toch ff de kappen moeten weghalen.

probeer idd aan een schema te komen. nameten met een ohmmeter kan natuurlijk ook.
 
wimcop said:
Ik heb een piaggio velofax (klasse A) met automatische starter. Deze laatse blijkt niet meer te werken.
Indien ik 12V op de spoel van de startrelais aansluit, werkt de startmotor.Startrelais werkt dus! Probleem is dat ik voor de startknop reeds geen spanning krijg. Waar kan ik eventueel een elektrisch schema raadplegen op het internet. Komt de spanning via het sleutelslot?
Hoe kan ik de verbindingen van het stuurslot blootleggen?
Alvast bedankt voor uw reactie!
Groetjes
Ik heb dit probleem ook gehad, het probleem zit bij de remhandel, daar zit een drukschakelaar en deze was in ieder geval bij mij gaar; het palletje komt niet genoeg eruit en verbind dan niet door.
 
Back
Top