Startmotor slaat niet aan

Louis schouwstra

New Member
Ik ben aan het klussen aan beschadigde agm new flash scooter. Heb gaskabel vervangen, kabelboom en elektrische starter. Startmotor wil niet aanslaan. Accu heeft 12 v spanning. Bougies vonken wel bij kickstart. Startmotor deed het wel bij kortsluiten circuit. Er is een stekker van de kabelboom waarvan ik niet weet waar deze aan moet. Kan dat het zijn? Zie foto.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    292 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

dus je hebt geen massa aan je blok hangen....

en het kan die kabel wel eens wezen.. aangezien ie volgens mij op de - van de accu zit.
deze zal voor de rest van de massa zijn.

nu ff een draad van de min naar je blok toe.. naar de bout van de startmotor.

en die stekker kom je straks vanzelf tegen als je de rest gaan opbouwen.
 
Startmotor deed het wel bij kortsluiten circuit.
Dus als ik het goed begrijp draait de startmotor als je de twee dikke draden van het startrelais kortsluit, toch?

Indien dit zo is, de volgende vragen:

  • Doet je remlicht het?
  • Hoor je het startrelais klikken als je de scooter op contact zet en een remhevel in knijpt en op de startknop drukt?
Helaas heb ik geen elektrisch schema van jouw scooter, misschien zit dit in je usermanual van de scooter en kun je even een kopie bij dit draadje toevoegen?
Anders indien je het schema niet hebt, kun je dan even de draadkleuren van het startrelais vermelden?
 
dus je hebt geen massa aan je blok hangen....

en het kan die kabel wel eens wezen.. aangezien ie volgens mij op de - van de accu zit.
deze zal voor de rest van de massa zijn.

nu ff een draad van de min naar je blok toe.. naar de bout van de startmotor.

en die stekker kom je straks vanzelf tegen als je de rest gaan opbouwen.
Thx! Werkte idd! Ben wel nieuwsgierig hoe massa uiteindelijk gerealiseerd gaat worden, (zie nog niet waar stekker op aanmoet sluiten) maar hij loopt iig weer!
 
Back
Top