Startmotor quad

Lxkekekwlk

New Member
Hallo ik heb een adly atv 50 quad. Toen ik deze quad een paar weken geleden kocht zat de startmotor direct zonder relais aan de accu verbonden, dus draad-schakelaar-startmotor. Ik heb er toendertijd niks aan veranderd en ik heb m een aantal keer met de elektrische start gestart totdat de elektrische start het een paar dagen geleden ineens niet meer deed. Zou de startmotor kapot zijn gegaan doordat er geen relais tussen zitten of kan dat niet veel kwaad? of kan het ook aan de accu liggen (de accu doet het nog wel, maar misschien is de accu een beetje leeggeraakt waardoor ie te weinig vermogen heeft om de startmotor rond te laten draaien). En als de startmotor daadwerkelijk kapot is, kan je deze dan ergens laten repareren, want de startmotor die erop zat is moeilijk te krijgen.

Advertisement - register to remove this

Een startmotor hoort altijd via een relais aangestuurd te worden.
De stroom die zo'n startmotor trekt is te hoog voor enkel een startknopje aan het stuur.
Dus ik denk eerder dat het startknopje defect is dan de startmotor.

De accu spanning kun je meten met een multimeter, dan weet je of de accu leeg is.

Ik hoop ook de startmotor direct op de accu aangesloten en toen gebeurde er ook niks, maar toen ik er een ander apparaat op aansloot gebeurde er wel iets.

Als je de startmotor rechtstreeks aan de accu aansluit en je bent zeker dat de accu goed is en de startmotor draait niet is je startmotor defect.

Het enige wat er op staat is seec (merk waarschijnlijk) en op de achterkant staat 1H01.
Post automatically merged:

78761538-7406-44E3-909C-7535BAC54F48.jpeg

Attachments

• 296B9210-B940-408A-AB67-A907531BEAF2.jpeg
    296B9210-B940-408A-AB67-A907531BEAF2.jpeg
    119.3 KB · Views: 9
  • 96EBD221-4BD4-4E1F-BF81-957C083E1D09.jpeg
    96EBD221-4BD4-4E1F-BF81-957C083E1D09.jpeg
    94.1 KB · Views: 11
Is veel voorkomend, toch? Let op de licht uit het hart geplaatste boutjes en 9-tands, 9-teeth,
Groet,

Nee, niet echt helaas, vrijwel alles is tegenwoordig voorzien van startmotor welke een as met tien tanden heeft.
Adly was vroeger van ''Her Chee'' met een kloon motorblok van Minarelli.

Sinds 2006/2007 zit er een Euro 2 motorblok onder van CPI.....
En dit zit net even wat anders in elkaar..., maar het is ook mogelijk met een tien tands asje van een nieuwer type startmotor.
Bevestigingspunten en de stekkeraansluiting zijn immers idem, enige wat kan afwijken is de kleur van de bedrading, maar ook dit zijn er maar 2, de plus en de min! (ook niet echt een hersenkraker)

Originele parts van Adly en/of Her Chee zijn belachelijk duur en zou ik persoonlijk links laten liggen!

Ik ga nog even kijken of dit invloed heeft op het binnen tandwiel van de startkoppeling, maar ik acht dit eigenlijk niet erg waarschijnlijk, 1 tandje minder of meer doet het start mechanisme ineens niet anders reageren.
Enige wat de as pakt is het tandwiel (D) op de foto...

9YYEAM8.png

Ik kom er nog op terug als dit noodzakelijk is! Ik lees het wel.

Last edited:
Dit is toch een passende starter 9 teeth?
Groet,

Attachments

• Screenshot_2021-10-19-17-44-16-014_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    Screenshot_2021-10-19-17-44-16-014_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    63.8 KB · Views: 5
Last edited:
Dit is toch een passende starter 9 teeth?
Groet,

Zou kunnen ja,
Echter is 6,60 euro wel erg weinig voor een startmotor, maar goed het kan!

@ de TS: het best is om het geheel even op te meten qua dimensies van de startmotor zelf.

kPfExUl.jpg

Startmotor met de bovenstaande dimensies (of afmetingen) is de juiste voor jouw Quad!

Back