This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Startmotor Peugeot Fox

snarfvz

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Peugeot Fox Deluxe (snor) en sinds enige tijd werkt mijn electrische starter niet, ik hoor wel een lichte tik in de buurt van de startmotor, maar dat is alles.

Ik heb al met startkabels geprobeerd, en de accu door laten meten dit is in orde, het lijkt net of de startmotor geen draai kan maken.

Is een startmotor eenvoudig te verwijderen.

Alvast bedankt

mvg

Snarfvz

starmotor zit met 2 boutjes vast en is dus makkelijk te verwijderen.
dat je startmotor stuk is kan goed zijn.
is namleijke een kwaaltje bij peugeot.

starmotor zit met 2 boutjes vast en is dus makkelijk te verwijderen.
dat je startmotor stuk is kan goed zijn.
is namleijke een kwaaltje bij peugeot.

Brandt de startmotor door of gaat de bendix kapot, of is het kwestie van vervangen, of is het te repareren.

kan de fox gewoon op de middenstandaard blijven staan of moet dat er ook onder uit, en de uitlaat zit die in de weg, het is een snorfiets, die heeft een soort van demper onder het blok zitten

welke webshop is een goeie, want er zijn er zoveel, en wat kost een gemiddelde startmotor.

Is WK tweewielers in deventer een goeie?

nog nooit van gehoord..

er zijn zat bekende webshops zoals Jos Dijkman , Euroscooters , Easyparts etc. , daar zou ik eerder wat bestellen..

volgens mij is het btw dezelfde startmotor als een Peugeot scooter..

zoiets dus :

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=5130

mja , ik zou eerst de startmotor er eens afpakken , en dan kijken of ie wel draait als je met een losse accu 2 draden legt naar de startmotor.

soms is de startmotor te redden , zo kan het gewoon zijn dat een lager vast zit , of de koolborstels niet goed meer zijn , een nieuw lager zet je er relatief makkelijk in , nieuwe koolborstels wat minder makkelijk ,of je moet al een gebruikte toevallig hebben liggen voor onderdelen. kortom , meestal is nieuw stukken makkelijker.

verder kun je natuurlijk meteen even aan het asje voelen of die vast zit of niet.

let wel even op dat er verschillende types startmotoren zijn , meestal zit het verschil in de tandjes.

mja ,even navragen @ webshop.

ik zal binnenkort eens de fox bekijken en de startmotor eraf halen, en controleren op speling, en de koolborstels, een Bendix heeft deze startmotor niet eens.

als het de koolborstels zijn, dan heb ik daar wel iemand voor die die dingen wel kan leveren, vaak zijn die wel universeel te krijgen.

Weet iemand toevallig waar ik een electrisch schema van een fox kan vinden?