Starten

Rob50

New Member
Mijn Yamaha JogR van 2010 wil niet elektrisch starten als hij koud is.
Heb ik een stukje gereden of hem warm laten lopen, dan doet hij het wel.
Met de kickstart loopt hij direct en altijd.
Nieuwe accu heeft mijn probleem niet opgelost.
Graag jullie reactie. Alvast dank.
 
Advertisement - register to remove this

hoor je je startrelais wèl klikken? zo ja op zoek naar de + op je startmotor, die meten of kijken of hij niet roestig is.
ik had dit met m'n Kymco, bleek de aansluiting van de + op de startmotor zwaar gecorrodeerd en de plastic hoes eromheen begon te roken van de weerstand. Toen heb ik stekker en aansluitpen ontroest, vet erop gesmeerd, aangesloten en nu ruim een half jaar later start ie als ik naar het knopje kijk (bij wijze van).
 
Brand je remlicht wel als je het hendel inknijpt ? Als dat wel brand dan even meten op het relais of daar stuurstroom aan komt , één van die dunne draadjes. Hoor je hem wel klikken als hij warm is , kun je er wel haast zeker van zijn , dat het relais niet goed meer is
 
Brand je remlicht wel als je het hendel inknijpt ? Als dat wel brand dan even meten op het relais of daar stuurstroom aan komt , één van die dunne draadjes. Hoor je hem wel klikken als hij warm is , kun je er wel haast zeker van zijn , dat het relais niet goed meer is
Remlicht brand, ik hoor de startmotor klikken. Daar blijft het bij...
Post automatically merged:

Zou eerder gokken op het relais als de startmotor , als je hem niet hoort klikken kan de startmotor ook niets doen .
Remlicht brand, als ik de remmen inknijp. ik hoor de startmotor klikken. Daar blijft het bij...
 
Je hoort het relais klikken , In eerste instantie melde je dat je als je de startknop indrukte helemaal niets hoorde , dan is de volgende stap , om op de pool van de startmotor te meten , of daar als je de startknop indrukt , (en je hoort het relais klikken ) spanning op komt .
Komt hier spanning op , en draait de startmotor niet , is deze defect. Komt hier ondanks dat het relais klikt , geen spanning , is het je relais , die inwendig de hoofdstroom , naar de startmotor niet door verbind.
 
Back
Top