Starten direct uitvallen

Maikel_F12

Well-Known Member
500km geleden nieuwe ontsteking op mn Malaguti F12 gezet, vanwege aanslaan en direct weer uit gaan van mn scooter. Daarvoor al CDI/Bobine vervangen, nieuwe bougies 2x, etc.

Nu heb ik weer hetzelfde probleem!! Eergister met nat asfalt naar huis gereden, gestotter & uitvallen, geprobeerd te starten: deed hij, 1 seconde dan weer afslaan, ook met meer/vol gas. Scoot binnen gezet en gister en vandaag overal het vocht weg laten trekken. Maar nogsteeds: Starten, uitvallen!!

Gedaan:

-Krijgt genoeg benzine
-Bougie vonkt -> Andere bougie's geprobeerd
-bougie kabel + dop doorgemeten, waren goed, toch vervangen
-alle verbindingen losgehaald, ingespoten met contract spray en laten drogen
-spruitstuk etc. gecheckt op valse lucht
-cdi/bobine vervangen
-extra massadraad frame-blok
- carb uitelkaar gehaald, sproeiers doorgespoten, vlotterbakje leeg, alles drooggespoten met compressor en weer gemonteerd
-koelkapje+vliegwiel eraf en ontsteking met lucht uitgespoten/schoongemaakt

Nu start hij soms, maar valt direct uit, ook als je iets/meer/vol gas geeft, terwijl het ervoor altijd 1x kicken = lopen was!8P
Moet ik nu wéér een nieuwe ontsteking aanschaffen?:'( of zijn er nogmeer dingen die ik over het hoofd heb gezien??
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben niet zo heel technisch, maar check je luchtstelschroef (1,5 slag)eens en zijn je pakkingen nog in orde zodat ie niet ergens anders valse lucht trekt.

Crash
 
ontsteking is denk ik niks mis mee, leg eens je hand op je carb en dan prob te kicken! Ik heb het aantal keer hetzelfde meegemaakt en toen trok die valse lucht, maar je weet zeker dat dat het niet is dus?...
 
je moet je bougie er uitdraaien even geod schoon maken dan er weer op doen en bougie kabel schoon maken en bougie dop en dan weer even inspuiten met wd 40 ( bougie en dop en kabel.

ik had het zelfde toen ik reed met nat weer toen stotterde me scooter ook vreselijk en viel hij uit met een boewaap geluid

ik had er een kapje voor gebouwd zodat me cilinder bougie ect niet meer nat werd en het werkte perfect

edit sorry las net pas goed dat je alles al schoon gemaakt had
 
hallo,
-ik denk dat je krukaskeeringen er zijn uitgeploft
-of je massa draad heb je niet goedgelegd best van bobyne naar je cil
- of er zit mss nog water onder je bougiedop maar aangezien je die vervangen hebt kan ik het slecht geloven
- mss zit je spie niet goed op je krukas en je rotor

grtz hoop dat het lukt kan me voorstellen dat je stress krijgt :-D
 
dan is je ontsteking dus nat geweest?

maat van mij had het ook met de firefox

natte onsteking gehad meteen kapot

soms starten en anders heel beroerd lopen ofnie>?
 
Back
Top