Scooter houdt in bij vol gas en valt direct na starten uit

tweeduizend

New Member
Beste forumleden,

Ik heb een zip 4t2v uit 2017 en alles werkte perfect tot ongeveer 2 maand geleden. Mijn scooter is omgevallen en ik heb het luchtfilter(huis) vervangen, hier zaten namelijk krassen op. Sinds dat dat vervangen is loopt mijn scooter nooit zo goed meer als dat hij eerst deed. Eerst ging ik met volle wind in de rug 80+ en heb zelfs 85 gereden op een dijk met wind in de rug. Nu ga ik niet harder dan 72, ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg 'm niet sneller. Nu is dat op zichzelf geen probleem, maar omdat ik weet dat hij harder kan vind ik het wel een probleem. Als de scooter koud is en ik start hem dan valt hij ook direct uit (tenzij ik iets gas geef), ik heb alles (na mijn weten) nagekeken maar ook hier kan ik geen verklaring voor vinden. Nu was ik laatst langs een scooterzaak geweest om het even te vragen en die zeiden dat het misschien ook aan de cdi kan liggen. Zij hadden namelijk ook een zip 4t met valschade waar de cdi ook bij vervangen moest worden door de val. Nu vroeg ik me af of de dingen die ik net vertelde ook bij de cdi horen, zo ja dan haal ik een nieuwe cdi maar ik weet nog niet goed welke. Moet ik een Ducati cdi met gele stekker halen en dan doorzagen? Of raden jullie met een grijze stekker aan? Heb namelijk gehoord dat geel doorgezaagd sneller is. Alvast bedankt,

Remco
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij erg sterk dat een CDI door "vallen" kapot kan gaan. zitten alle slangen van je luchtfilter nog op de juiste plek ?
Luchtfilter niet verzadigd door benzine ?
Btw ... een Gele Ducati is beter dan een Ducati grijs
 
Ja het lijkt mij ook raar, maar je weet maar nooit. Heb nu een Chinese onbegrensde cdi maar die heeft het al 1900km volgehouden dus misschien is het een combinatie van??
 
Ja het lijkt mij ook raar, maar je weet maar nooit. Heb nu een Chinese onbegrensde cdi maar die heeft het al 1900km volgehouden dus misschien is het een combinatie van??
Als er iets niet goed werkt aan de scooter kan de cdi daar ook stuk van gaan. Probeer es een andere cdi, lijkt me wel sterk als het door het luchtfiltershuis komt maar je weet maar nooit.
 
Back
Top