Standaard vario aerox?

scootah

Well-Known Member
Weet iemand of er een ring moet tussen het busje en de halfpoelie/koelvin?

Nu zit er alleen 1 ring helemaal achterin tegen het blok, daartegenaan het busje, en daartegenaan de halfpoelie, maar in de halfpoelie zit een uitsparing die groter is dan het busje dus misschien moet daar een ring tussen?

En hoe ziet de revet eruit die onder de moer komt? is dat zo een met tandjes? of gewoon een simpel ringetje?

Gaat om een Aerox van 1998.
 
Advertisement - register to remove this

Weet iemand of er een ring moet tussen het busje en de halfpoelie/koelvin?

Nu zit er alleen 1 ring helemaal achterin tegen het blok, daartegenaan het busje, en daartegenaan de halfpoelie, maar in de halfpoelie zit een uitsparing die groter is dan het busje dus misschien moet daar een ring tussen?

En hoe ziet de revet eruit die onder de moer komt? is dat zo een met tandjes? of gewoon een simpel ringetje?

Gaat om een Aerox van 1998.

je beschrijving is niet helemaal duidelijk maar ik denk dat je dit bedoelt:
in die uitsparing hoort een soort stervormig plaatje (genaamd borgplaatje)..zelfde vorm als de uitsparing... maar de revet onder de moer is bij mij iig gwoon een simpel ringetje..ziet er niet bijzonder uit ....

dit is hetgeen wat er tussen hoort:
borgplaat.jpg
 
dat bedoelt ie niet , verder zit de ring die nu achter de vario zit normaal gesproken tussen je koelvin en variobus.

ik leg m er altijd achter , of tussen de variobus en gradenplaat , er zijn dus iig 3 manieren mogelijk..
 
er is maar 1 manier om het te monteren!!
zoals hij ook uit de fabriek komt.

dus eerst de moer dan de bolle ring ( jaja bol!! de holle kant richting de krukas )

dan die ster die in de schijf precies pas en dan het ooowzo belangerijke shim ringentje ! ( als je die niet monteert of niet goed dan kan je vertanding van je krukas naar de klote gaan doordat er zonder de shim ring er speling zit )

dan de vario bus met de vario en daarachter zit een bus met 1kant een schuine rand.

anders ff op easyparts kijken voor zo'n tekening daar staat het precies op
 
Dat is dus dikke bullshit he... die shimmetjes zijn er voor dat als je snaar te dik is hij wel onderin komt te liggen. Zonder ringetje kan je rustig rijden alleen zal je snaar nooit helemaal onderin liggen (tenzij de snaar gewoon dun is).
 
idd dat van je vertanding is echt het mooiste praat.

als je dat ringgetje niet hebt hoor je alleen een rikke tik ( ervaring, na monteren van nieuwe snaar was het weg)

mja de rest is al uitgelegt.
 
Back
Top