Standaard cil. tunen, wie?

Jeroen L

blaat member
Heej kan iemand van mijn standaard cilindertje nog een brute race cilinder maken? Hij ziet er nu zo uit:
zenithcilinder.jpg

Hihi, geintje maar vond het wel grappig, ik had nog nooit een cilinder met zo weinig spoelpoorten gezien, zelfs geen boostpoorten...
tongue.gif

Is trouwens van een zenith.
 
Advertisement - register to remove this

Jezus, is dat van een heeeeeeeeeeeeeeele oude Zenith die nog superweinig vermogen heeft door die oude regels ofzo??
Ik zou zeggen zoek ergens een Vivacity/Speedake etc. cilindertje op en leef je daar op uit.
Ik had ergens gelezen dat het heel bruut loopt als je 'm tuned en een Bidalot zuiger met 1 zuigerveer erin propt.

Btw. Mijn scooter loopt weer, wel 80 hele kilometers op de teller met de volgende setup:


------------------
Peugeot Speedfight2LC,
Ontplofte Giannelli NR-X, Polini Speedcontrol voor Piaggio, Polini V-snaar, Polini Speed Drive, Top Racing verstelbare koppeling.

Oude MHR-afstelling :)
 
Nou zo'n oude zenith is het niet als het goed is, heeft schijfrem en pas 12000km gereden. Maar met deze cilinder en malossi vario(is echt nodig want die orginele vario is zwaar klote) en sito plus uitlaat was het toch een behoorlijk fel scootertje met maar liefst 65 kilometers in het uur op het tellertje! Met orginele vario overigens 55km/u.

[This message has been edited by Jeroen L (edited 29 March 2001).]
 
Originally posted by Jeroen L:
Nou zo'n oude zenith is het niet als het goed is, heeft schijfrem en pas 12000km gereden. Maar met deze cilinder en malossi vario(is echt nodig want die orginele vario is zwaar klote) en sito plus uitlaat was het toch een behoorlijk fel scootertje met maar liefst 65 kilometers in het uur op het tellertje! Met orginele vario overigens 55km/u.

[This message has been edited by Jeroen L (edited 29 March 2001).]

Klopt, een vriend van me heeft een Speedake snor, die loopt ook onbegrensd (met Arrow Basic) 55 km/u, heeft er inmiddels +/- 20.000 km mee gereden (eerste eigenaar :eek
smile.gif
...

Greetz.
 
Back
Top