This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stage6 Racing

Wesking

Well-Known Member
Ik zat te twijfelen of het wel handig was om gelijk met 70cc te beginnen en het zelf te fixxen aangezien ik hier geen verstand van had.....

maar alles is goed gegaan tot nu toe......
en ben blij dat ik gelijk 70cc erop gedaan hebt, autowheely en shit.....

setup nu:

dr70 RPM
17,5 carb
malossi vario
bidalot ct1 (soort sito+ maar iets sneller)


maar ik zit alweer te denken aan een brutere setup, hiervoor moet ik natuurlijk eerst sparen..... en wil daarom graag weten wat zoiets zou gaan kosten.....

zit te denken aan een S6 racing....

maar wat zou hierbij moeten voor een brute setup?
overrange?
carb?
uitlaat?
andere koppeling?
(uiteraard nieuwe krukas)

en wil graag wete wat zoiets zou gaan kosten, wat voor prestaties ik krijg.... en wat er nog meer vervangen zou moeten worden.....
 
rode olie kan je kvs zijn, kan ook olie zijn. als ik jou was zou ik stoppen met rijden.

lekt het bij je cilinder eruit? (haal de bougie eruit) kan je zien of die pakking lek is of je cilinder kop niet goed vastgedraaid? als dit niet het geval is zal het wss wel olie zijn, kan zijn dat er een slangetje niet goed is vastgemaakt. oh heb je trouwens lc of ac?
 
Het is AC maar dat lekke zijn kleine dingetjes.... De scooter stotterd en komt niet verder dan 40 dit is een ernstiger probleem.... Sinds k bij de dealer ben ist alleen maar erger geworden,,,, dus ik heb 2 opties:

-Dealer maakt het kosteloos
-Ik krijg de helft van m'n geld terug en ga naar een andere dealer....

Zijn dit reëele dingen? Of heb k gewoon pech gehad?
 
Iemand? Het is btw niet echt een dealer, maar een gozer die een garagebox heeft en vanaf daar werkzaamheden verricht.

K heb t gevoel dat hij extra gaat vragen om het te maken en geen geld terug gaat geven.

Als dat zo is, binnekort maar ff met knokploeg daar naar binne
 
dat rode is waarschijnlijk gewoon vertandingsolie gewoon een bout uit getrild ofzo als dat blok net in elkaar zit heeft hij ze waarschijnlijk niet eens netjes vastgezet.. of is de bout voor het vervangen niet goed teruggeplaatst
 
Olie is opgelost.... Een schroefie wat niet goed vastzat.... Nu dat stotterre nog... Bij volgas stotterd eigenlijk stotterd ie altijd, iemand? Valse lucht of iets??
 
Stottert hij echt heel snel achter elkaar of hapert hij alsof je met de contactsleutel speelt?

In eerste geval: teveel benzine in je mengsel. Waarschijnlijk gewoon wat kleiner in sproeier

In tweede geval: teveel lucht in je mengsel. Luchtfilter goed vastzetten, vers element erin, goede pakkingen gebruiken overal, en als allemaal niet helpt dan wat groter in sproeier
 
Massakabel slecht of los, bougiekabel/dop los of bougie gewoon rot, vuiltje in de sproeier wat losgekomen is waardoor hij nu teveel benzine krijgt.. kies maar wat je het eerst wil controleren

Maar als hij er steeds mee aan het 'sleutelen' is geweest moet hij dit ook gewoon oplossen he. En zodra die goed loopt niet meer terug gaan
 
Tjaa, bougie(dop) en kabel gecheckt prima ,,, rest nog niet gedaan, morgen drop ik m'n scooter daar en wil k dat alle problemen gefixt worden, maar is sneller makkelijker als jullie de oplossing al wete natuurlijk,,
 
Gewoon bakstene, scooter gozer kijkt r maar na want het volgende werkt ook niet meer naar behoren;

elektrische start
achterrem blijft soms vasthange
hij stotterd
en hij trilt en is aardig moeilijk te besturen @90