Naaldlager elke keer kapot bij Stage6 Racing?

aerokoen1

Well-Known Member
Hoii,

Ik heb dus een probleem met m'n straatscooter, ik heb dus een stage6 racing maar elke keer gaat na een week de naaldlager kapot, nu heb ik het geluk dat elke keer alleen me zuiger en me kop beschadigt waren en niet de cil.
Ik heb wel eens vaker gehoord dat mensen hier last van hadden (voornamelijk met s6r) maar ik kan niet achter het probleem komen.
Me krukas is gewoon gloedjenieuw, bigend heb ik al nagekeken en is ook goed, smering is 1:35 met Castrol TT's.
Aan de naaldlager zelf ligt het btw ook niet, heb al van malossi tot stage6 lagertjes geprobeerd en het maakt geen verschil.
Mijn setup:
Stage6 Racing
Del. 19mm
Gainelli Shot
Top Performance krukas p10 met c4 lagers
Malossi vario, kopp, v-snaar etc
Std onsteking.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Mvg Koen
 
Advertisement - register to remove this

Hoop dat het is, baal nu best dat ik die pen10 heb gekocht :p
Maar er rijden toch meer mensen met pen10 die er geen last van hebben? mjah het kan ook aan het merk liggen natuurlijk.
 
heb ookwel vaak gehoord van mensen die in de zuigerwand op hoogte van de pen en op een plek die over een spoelpoort loopt, een gaatje boorden van 3mm oid en deze nog met een souverein boor ff een kantje gaven.

dit zodat er olie/benzine beter bij het lager kwamen.

proberen waard
 
Maar er rijden toch meer mensen met pen10 die er geen last van hebben?

Pen 10 @ stage6 XSH tuned:

2cel1ms.jpg






Smeergaatje maken is inderdaad een optie. Wat ook nog mogelijk is:

4brk00g.jpg
 
Dat je small-end lager vaak kapot gaat kan betekenen dat of je drijfstang krom is, of het carterpasvlak scheef is.

Je gaat het lager dan axiaal belasten en daar kan ie niet tegen;)
 
ik heb het vorig jaar ook megemaakt met me s6 racing, en toevallig een maat van me vorige week ook, op precies de zelfde wijze.

we reden bijden power one pen 10, ik een evo naaldlager, hij een mhr.


die van hem had er nog helemaal niet zo veel km's erop staan.
die van mij had er al 8000km op staan :)
 
zeer toevalig:O mijn pistonpen is dus ook gebroken zaterdag. en dat is ook een stage6R cilinder. maar de rest is ook niet veel meer van over, zal evne scherpe foto's maken post ik ze ff.
 
Zou het niet een fout in de zuiger kunnen zitten aangezien ik gewoon pecies de zelfde breuk er in heb zitten? lijkt mischien sterk maar bojt kan toch niet gewoon de zelfde grap hebben als mij?

EDIT: ik kon het niet scherp op de foto krijgen, maar je ziet wel de zelfde rand er in al Bojt.
[IR]http://img106.imageshack.us/img106/1404/dsc00385sw0.jpg[/IR]
[IR]http://img106.imageshack.us/img106/8479/dsc00384na5.jpg[/IR]
 
Last edited:
het nu je toch met pen 12 asje gaat rijden is het ook de moeite op er dan meteen een kymco naaldlager in te zetten
Deze zijn volgens Fred Motoren het beste en dit heb ik zelf ook ondervonden grt uit Breda


2fast4race of nix
 
Back
Top