Stage6 Racing

Wesking

Well-Known Member
Ik zat te twijfelen of het wel handig was om gelijk met 70cc te beginnen en het zelf te fixxen aangezien ik hier geen verstand van had.....

maar alles is goed gegaan tot nu toe......
en ben blij dat ik gelijk 70cc erop gedaan hebt, autowheely en shit.....

setup nu:

dr70 RPM
17,5 carb
malossi vario
bidalot ct1 (soort sito+ maar iets sneller)


maar ik zit alweer te denken aan een brutere setup, hiervoor moet ik natuurlijk eerst sparen..... en wil daarom graag weten wat zoiets zou gaan kosten.....

zit te denken aan een S6 racing....

maar wat zou hierbij moeten voor een brute setup?
overrange?
carb?
uitlaat?
andere koppeling?
(uiteraard nieuwe krukas)

en wil graag wete wat zoiets zou gaan kosten, wat voor prestaties ik krijg.... en wat er nog meer vervangen zou moeten worden.....
 
Advertisement - register to remove this

Dus met een nieuw blok gedaan, en liep perfect, ik denk vertanding, dus die gaan we morgen vervangen , dealer weet het nog niet zeker en wil morgen alles stuk voor stuk overzetten.....
 
Verkeerde drukveer, verkeerde halfpoulie bij je vario, verkeerde rollen, niet goed geshimt, slechte vario, vertanding op of olie op..

Wat bedoelt die dealer uberhaubt met 'heel blok overzetten', heeft die teveel tijd en zo een heel ander carter eronder gehangen?
 
Verkeerde drukveer, verkeerde halfpoulie bij je vario, verkeerde rollen, niet goed geshimt, slechte vario..

Wat bedoelt die dealer uberhaubt met 'heel blok overzetten' :rolleyes:

K heb samen met de dealer, alles wat in mijn blok zat naar een ander blok verplaatst, dus behalve krukas en vertanding...... maar wel met mijn:
- Cilinder
- Variateur
- Koppeling
en de rest van de mikmak

en op dat blok liep ie lekker..... dus ga ik er van uit dat het iets met mn vertanding of krukas is.... maar aangezien die ook iets van aanloopt als ik hem gewoon duw..... moet het met mn vertanding te maken hebben....

ook stopt de scooter steeds rond de 70@ teller..... met welke toeren tallen dan ook, dus het kan mn krukas niet zijn..... tog?

en dan gok ik iets met mn vertanding, wat bij die andere het probleem was, dat zou bij mij ook zomaar kunnen zijn......

ideen? tips?

EDIT:

Afstel shit is het allemaal niet ;), heb 4dagen lang van alles geprobeerd en steeds bij 70@ teller gezeik......
ook heeft de dealer nog ff naar afstelling gekeken.... er zat een TGB (dat koel ding ofzo voor vario) maar die is ook vervangen door de orginele......

wel is er op mn krukas een deel weg geslepen en er zit dus een inkeping rondom..... maar dat stervormige ding pakt hem nog wel en draait dus niet door..... dus neem aan dat dat het ook niet is.....
 
Net dus weer dealer gebeld.....
ik heb m gezegt wat ik dacht dat het was.... en hij zou voor me kijken.... scooter komt vandaag weer rijdende met mijn blok of met een andere blok......
dus probleem bijna opgelost.....

maar iemand nog ideeen/tips?
en trouwens die vertandingsolie was zwart toen die eruit kwam terwijl die mooi doorzichtig hoort te zijn als ie dr in gaat......hoevaak moet ik die troep vervangen?
 
Heb dus een ander blok eronder, loopt nu 90 op de teller.... Maar ik voel me niet echt veilig.... Hele scooter schud......... Volgende week ff goed afstellen, want er zit nu een witte drukveer in + std trekveren... En dat lijkt me te slap.... Misschien nog ff wat lichter in rollen.... Maar dat het Zo wiebeld en shit bij 90 op de teller is dat normaal??

EDIT: de gas hendel lijkt lang niet meer zo fel als eerst, het is allemaal een beetje traag en minder direct.... Waar kan dat aan liggen? Afstelling?
 
Last edited:
Back
Top