Stage6 Racing modular

Economic M

Straat Piraat !
gegroet,

ik heb dus een stage 6 racing gekocht, maar niet de standaard racing, maar genaamd de stage 6 racing modular.

dit is de versie met losse binnekop, nu vertelde mijn dealer mij, dat deze cilinders gemaakt zijn om met octaan 124 te rijden, dus ik dacht al meteen, jah hoor dat wordt de kop uitdraaien maar hun zeiden dat er dan ook meteen een andere zuiger in komt als je gaat uitdraaien, allemaal extra kosten voor niks zeggen hun, volgens hun kan je ook je squish aan passen, je kan hem op 095mm zetten (lijkt mij erg ruim)

dus mijn vraag, klopt dit ?

Met Vriendelijke Groet,

Economic
 
Advertisement - register to remove this

Welke dealer is dit als ik vragen mag? Dit is dus echt klinkklare onzin! Je kan gewoon met normale benzine rijden, en dus de normale zuiger etc behouden.

*edit* squish kan trouwens gewoon op 0,55
 
@pronk

oke, dus de squish hoeft niet zo abnormaal ruim te zijn ?

ik kan gewoon 98 tanken ?

maar dan is er toch iets dat in me zegt, waarom zeggen hun dan zoiets, hebben ze een vergissing gemaakt ?


maar dat van dat een stage6 racing MODULAR op octaan 124 loopt is onzin ?

dus ik ga geen detonoatie krijgen op de zuiger als ik een squish van 0,60 / 0,65 aan hou ? als ik het zo goed zeg?
 
@pronk

oke, dus de squish hoeft niet zo abnormaal ruim te zijn ?

ik kan gewoon 98 tanken ?

maar dan is er toch iets dat in me zegt, waarom zeggen hun dan zoiets, hebben ze een vergissing gemaakt ?


maar dat van dat een stage6 racing MODULAR op octaan 124 loopt is onzin ?

dus ik ga geen detonoatie krijgen op de zuiger als ik een squish van 0,60 / 0,65 aan hou ? als ik het zo goed zeg?

Jij vraagt alles dubbel?
Je vraagt net hetzelfde als in de 1ste post, waar Pronk dus al op gerageerd heeft.

Redenen wrm ze dit zouden kunnen zeggen:
-Ze hebben deze cilinders niet op voorraad en verkopen liever diegene die ze wel hebben (moeten ze ook maar 1 type op voorraad nemen)
-Ze hebben geen idee waarover ze praten
-Winstmarge is groter op de normale versie (als ze niet met een vaste winstmarge werken)

In ieder geval: gewoon gassen met benzine 98, squish op 0.55
 
jah ik vraag alles dubbel en ?, kan nooit genoeg zekerheid hebben*D.

Maar ik zie het al, volgens mij hebben ze zich vergist, ik ga morge even langs om alles goed door te nemen, misschien dat ik er dan zo uit kom.

ik wil iedereen bedanken voor het reageren.
 
het ligt eraan wat je ermee wilt doen natuurlijk , als je op straat zet zou ik juist de squish wat ruimer zetten om zo de slijtage op het bigend (drijfstanglager) wat te verminderen. en je merkt het op straat aan vermogen helemaal niet.

verder is een stage6 kop imo ruim zat om met normale benzine mee te rijden , superplus kan iig , verder is volgens mij de vaste binnenkop hetzelfde als een losse , ik heb dit nog niet kunnen meten btw.
 
Squish mag nog wel onder 0.5 staan zelfs. De reden waarschijnlijk dat jullie em allemaal zo ruim moeten zetten is omdat zowel de vaste kop als de modulaire een waardeloos kut ontwerp is wat zich niet eens centreert op de cilinder. Daar gaat het fout.
 
Squish mag nog wel onder 0.5 staan zelfs. De reden waarschijnlijk dat jullie em allemaal zo ruim moeten zetten is omdat zowel de vaste kop als de modulaire een waardeloos kut ontwerp is wat zich niet eens centreert op de cilinder. Daar gaat het fout.

dat klopt , dit had ik zelf ook al ondervonden , daarom heb ik zelf de cilinder wat afgedraaid op de hoekjes en zelf een kop gemaakt die daar omheen valt.

maar er zit natuurlijk wel even verschil tussen een krappe squish en het aantikken van de kop door de zuiger.
 
het zijn 2 dezelfde cilinder..

de modular heeft een losse kop wat bijv voordelen zou kunnen geven bij de koeling! zeg 4 a 5 graden..

verders kan je een losse kop natuurlijk veel makkelijker bewerken wat na ontwikkeling natuurlijk tot vermogenswinst zou leiden! maar uit de doos zijn ze naar mijn weten hetzelfde
 
het zijn 2 dezelfde cilinder..

de modular heeft een losse kop wat bijv voordelen zou kunnen geven bij de koeling! zeg 4 a 5 graden..

verders kan je een losse kop natuurlijk veel makkelijker bewerken wat na ontwikkeling natuurlijk tot vermogenswinst zou leiden! maar uit de doos zijn ze naar mijn weten hetzelfde


Juist :)
 
Back
Top