stage6 racing 70cc of MHR speed 70cc in een standaard krukas?

stefanovt

Well-Known Member
stage6 racing 70cc in een standaard krukas?
ik rij er regelmatig mee
gaat dit werken? of gaan mn krukaslagers kapot?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik heb een 28 mm kosoi carb
2006 HPI binnerotor
Koso light clutch
Koso race variateur
Koso 70cc race uitlaat
en nu wil ik een snelle cilinder. een stage6 PRO of racing of MHR nogwatte

p.s. ik heb een quad met een verkort minarelli blok, vandaar de koso uitlaat
 
zolang de cilinder voor een gewone krukas is gemaakt gaat het gewoon passen.

enja, hoelang het heel blijft is zeer de vraag, maar je kan het gewoon monteren als je dat wilt.
 
ik wil mn standaart krukas houden aangezien ik nog geen budget heb voor een race, wat raden jullie dan aan qua cilinder.. of ben ik toch echt gedwongen een racekrukas te nemen

Een power one asje kost je 90€, ik zou dat eerst een kopen.

Of je moet je cilinder op het spel willen zetten, want als je pech hebt loopt alles in de soep en ben je 2/3x zo duur uit!
 
ik wil mn standaart krukas houden aangezien ik nog geen budget heb voor een race, wat raden jullie dan aan qua cilinder.. of ben ik toch echt gedwongen een racekrukas te nemen

dat heet dus voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ;)

heb je geen geld voor zoiets doe het dan niet , en bovendien wil je wel geld uitgeven voor veel te dure cilinders die voor geen meter werken icm de uitlaat etc. ...
 
ik heb een 28 mm kosoi carb
2006 HPI binnerotor
Koso light clutch
Koso race variateur
Koso 70cc race uitlaat
en nu wil ik een snelle cilinder. een stage6 PRO of racing of MHR nogwatte

p.s. ik heb een quad met een verkort minarelli blok, vandaar de koso uitlaat

je heb een goeie setup alleen niet voor een orginele krukas

mijn tip geef die kleine 100 euro meer uit aan nieuwe lagers en een race krukas

dan dadelijk een mooie dure speed vast te naaien omdat je bigend of naaldlager er uit loopt

mvg
 
ik heb eem MHR RHQ pen 12 aangeschaft en een MHR speed 7t 70

thnx voor de info gasten, ik ben pas begonnen dus weet nog niet alles :)


en die midtoerige 70cc koso race uitlaat gaat ok de deur uit, ik laat een custom maken

hopen dat dat een beetje gaat blazen en een wheelie trekt (oftewel goed optrekt)
 
ik heb wel een dubbele overbrenging;
er zit een tandwiel van 18 tands op mn blok die gaat met een ketting naar een tandwiel van 27 tands en die zit op mn as.

wat doet dit met mn snelheid en optrekken, want je zou denken ik trek sneller op dan een scooter door de extra tabdwielen, maar in de praktijk werkt het anders en dat zou ik alleen kunnen verklaren dan een wiel van een scooter gelijk op het blok zit en dus eigenlijk ook werkt als een tandwiel van 17 tands naar een wiel van 400 tands (gezien omvang van een band)

wie kan mijn dit uitleggen, verklaren ofzo.
 
lijkt mij dat je de vertanding op de blok (waar normaal de velg zit) en de vertanding op je achteras gewoon hetzelfde houd zoals bijvoorbeeld 18 ofzo.

de vertanding in het blok zou je moeten aanpassen zoals de sprintscooters ook doen... welke vertanding je dan zou moeten nemen weet ik niet
 
dus als ik hettandwiel op mn blok (18 ) zo laat en het achterste tandwiel (dat nu 27 is) ook naar 18 breng. maar dat zou ik theorie zeggen dat ik minder snel optrek alleen wel harder rij. maar als ik het tandwiel op mn achteras groter zou maken trek ik veel sneller op alleen rij ik minder hard.

ik denk dat ik minder hard optrek omdat ik zwaarder ben en meer wrijving heb.
dus ik denk dat ik mn achtertandwiel wat groter ga maken zodat ik wat harder optrek, hard rijden doet ie toch wel
 
Last edited:
Back
Top