Stage 6 Streetrace 70cc

Status
Not open for further replies.

EROKXS

Well-Known Member
heey mensen ,ik start een nieuw onderwerp omdat er op internet bijna niks te vinden is over deze cilinder..
ik heb hem zelf ook maar ik zou graag willen weten wat andere mensen die hem hebben ervan vinden.
Zelf ben ik er wel tevreden over ,maar ik vind hem nie te vergelijken met een dr eerlijk gezegd.. zoals wel word beweerd
ik vind hem beter ,heb hiervoor de dp gehad namleijk.. maja
maar aangezien der bijna niks te vinde is hierover ,graag jullie reacties

groetjes luca
 
Advertisement - register to remove this

tis gewoon een gietijzer laagtoerige 70cc...

dat rijdt gewoon lekker...

snap niet dat je daar over kunt lullen 8P
 
zo geweldig is een DR niet hoor..

is gewoon een goed en leuk cilindertje , maar er is echt wel beter voor net iets meer , mja , daar kies je voor of niet..

en toerental heeft niet alleen met de cilinder te maken , dus daar kun je weinig over zeggen.

c-16 is imo een slechte uitlaat voor DR70.
 
tis gewoon een gietijzer laagtoerige 70cc...

dat rijdt gewoon lekker...

snap niet dat je daar over kunt lullen 8P


kijk het is niet eens een laagtoerige cilinder...
ik rijd zelf 12,8 K met dat ding ,oke het is niet hoog maar zeker niet laag..
en ja hij is perfect afgesteld
en mn doppler ging tot 10 btw
 
ik heb weleens 13.000 tpm gedraaid met een std 50cc ...

wat zegt mij dat?

een feit is gewoon dat door de uitlaatpoorttiming van een std dr70 of stage6 de keuze aan uitlaten dus ook gebonden is aan bepaalde waardes...

wil je optimaal gebruik maken van de features van een dr70 of stage6..

en daar valt een c-16 niet onder , ik vind een R of shot oid er veel beter op lopen in verhouding..

en toerental is niet een maatstaaf maar een gegeven...
 
ja dat klopt allemaal wat je zegt ,maar waarom word er dan gezegd dat de stage 6 cil ''laagtoerig'' is dan?? want dat is hij gewoon niet..
 
ja dat klopt allemaal wat je zegt ,maar waarom word er dan gezegd dat de stage 6 cil ''laagtoerig'' is dan?? want dat is hij gewoon niet..

Dat is het DUS wel :)
Je begrijpt het verkeerd.

Dat een cilinder een bepaald toerental draait wil niet zeggen dat hij hoog / middel / laag toerig is.
Als jij een streetrace op 13k toeren hebt draaien hoeft deze nog niet hoogtoerig te zijn.
Je kunt een polini evo bij wijze van ook 8k toeren laten draaien, maar dit zegt ABSOLUUT niet dat de evo een laagtoerige cilinder is :)

De streetrace is gewoon zo getimed dat het een laagtoerige cilinder is.
 
Ik kan met extreem lichte rollen ook 14.000 toeren maken, maakt dat mijn DR70 hoogtoerig? :Z

Verder is het een prima cilinder qua prestaties, maar er is gebruik gemaakt van een slechte mal.
Een uitlaat met vaste flens past amper op de cilinder zonder dat de uitlaat tegen je achtervelg komt.

Heb gelezen dat er met een Stage6 Streetrace RPM zo'n 12pk gehaald is, vrij veel voor zo'n cilinder!
 
let wel opje krukas hoeveel die gedraait had en zat er niet een fabrieks fout bij de uitlaat poort dat die niet goed stond ofzo (foute passing uitlaat d8 ik)
 
let wel opje krukas hoeveel die gedraait had en zat er niet een fabrieks fout bij de uitlaat poort dat die niet goed stond ofzo (foute passing uitlaat d8 ik)

Je kunt toch geen cilinder op de markt brengen waar geen uitlaat op past :)
Wat je waarschijnlijk bedoelt is hetzelfde wat aidix toen getest heeft, dat bij de motoforce racing ( meen ik ) de uitlaatbevestiging zodaning schuiner stond dat de passing dus wat minder werd en de uitlaat sneller onder spanning gemonteerd werd.

En imo kun je sowieso beter een sterkere as plaatsen als je met een 70cc oid gaat rijden.
 
Je kunt toch geen cilinder op de markt brengen waar geen uitlaat op past :)
Wat je waarschijnlijk bedoelt is hetzelfde wat aidix toen getest heeft, dat bij de motoforce racing ( meen ik ) de uitlaatbevestiging zodaning schuiner stond dat de passing dus wat minder werd en de uitlaat sneller onder spanning gemonteerd werd.

En imo kun je sowieso beter een sterkere as plaatsen als je met een 70cc oid gaat rijden.


ja klopt heb een yamashi asje onwijs veel positieve reacties op internet derover dus ook gelijk gehaald toen ,en ben der ook wel tevreden mee ,en over die poorten ,het zou kunne dat ie een ''fabrieksfoutje heb gehad want met mijn cilinder staat ie mn uitlaat ''mooi'' recht naast mn wiel en een vriend van mij had motoforce en was ook gewoon goed.. dusja
 
ja klopt heb een yamashi asje onwijs veel positieve reacties op internet derover dus ook gelijk gehaald toen ,en ben der ook wel tevreden mee ,en over die poorten ,het zou kunne dat ie een ''fabrieksfoutje heb gehad want met mijn cilinder staat ie mn uitlaat ''mooi'' recht naast mn wiel en een vriend van mij had motoforce en was ook gewoon goed.. dusja

Ik heb hier bergen van die cylinders staan, allemaal even scheef, zouden ze echt alle fabrieksfoutjes uitzoeken en naar mij sturen?
Als je losse flens hebt merk je het niet. Maar als je er een yasuni R onder hangt piep je wel anders.
 
hoog-laag toerig heeft toch ermee te maken met het feit wanneer de cilinder zijn maximale koppel/vermogen levert..?
 
Er is geen vaste definitie van 'hoog' en 'laag'. Discussies met deze twee woorden in de hoofdrol lijken dan ook altijd een manifestatie van geestelijk gehandicapten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top