Stage 6 sport pro VS. Gilardoni 70cc LC

Status
Not open for further replies.

Tofman126

Aerox R
Ik was van plan om een stage 6 sport pro te gaan halen. Met daarop de volgende setup:

Stage 6 sport pro
17,5mm carb
mhr 2000
Gianelli shot.

Nu staat er bij scootparts dat een stage 6 sport pro 6/7pk levert.

Ook zag ik deze cilinder staan:

Gilardoni 70cc LC Minarelli Horizontaal MK incl kop.

Daarbij staat dat deze 11/13pk levert.

Maar er is toch veel meer uit de stage 6 te halen dan 6/7pk. Is dit nu een fout van scootparts. Of is de gila een stuk sneller?

En zou een gila dan ook goed lopen op een shot icm de setup hierboven?

De gila is wel 70 euro duurder, maar ik vraag me nu toch af wat ik slimmer kan doen.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een Stage6 Pro Sport gehad..en deze laten bewerken door ABT..
Aad zei zelf ook al dat de cilinder standaard best tam is. dus al laatje de S6 een klein beetje bewerken voor een paar eurootjes, dan levert hij ook wel ongeveer de 10 pk..en het verschil was duidelijk merkbaar.
 
een Gilardoni zal met een goeie setup sneller gaan omdat ie hoger is getimed , maar dan moet je dus weer je setup aanpassen , zo zal het bijna niks schelen
 
Hmmm. Gila laat ik zowiezo vallen...

Nu heb ik ook nog een andere aantrekkelijke cilinder gezien.
Namelijk deze:
Top Performances Rode Top LC Minarelli horizontaal LC 70cc dubbele kop.

Loopt deze cilinder ook goed icm met shot en 17,5mm.

En is hier meer uit te krijgen dan de stage 6 sport pro? Gaat dan om de nieuwe rode top versie met dubbele kop.
 
firefox reller said:
kijk stage 6 sport is met ovale poort neem dan de racing is met vlinder en is over de 20 meegehaald met dikke shit
Racing met shot loopt niet goed, en de shot kan dan ook wel na 2 weken weg gegooid worden omdat de demper rondjes gaat draaien :p

Ik wil gewoon weten waar ik meer uit haal met de bovenstaande setup.

De rode top of de stage6
 
melf #50 said:
wel iets , mja ,die due plus is weer duurder..

wil je een simpel goedkoop setupje die het erg goed doet zou ik gewoon stage6 pro nemen
idd. kost 70 euro meer. Maar dat is het grootste probleem niet. Ik wil wel zeker weten dat ik later geen spijt heb dat ik die due plus niet genomen heb.
 
Kijk het zijn verglijkbare cilinders. De Top Performance zal echt niet veel sneller/beter lopen als de Stage6. Wat wel zo is, is dat de Top Performance 70 euro duurder is. Kun je beter gewoon de Stage6 halen en die 70 euro in andere onderdelen stoppen (koppeling, vertanding bijvoorbeeld). Wil je later toch nog harder gaan rijden/sprinten dan zul je toch je setup grotendeels moeten aanpassen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top